Tim Drone

De ce DIETA vegană nu e pentru toți. O spune și un premier

Deoarece alimentele pe care le veți mânca (inclusiv fructe, legume, cereale integrale și proteine ​​pe baza de plante) conțin mai puține calorii și grăsimi. Când este planificată cu atenție, „o dietă vegetariană este o dietă minunată”, deoarece e bogată în alimente vegetale și săracă în grăsimi saturate, spune Jeanne Tiberio de la Varsity Tutors. Într-o analiză publicată în noiembrie 2017 în revista Critical Review în Food Science and Nutrition, o dietă vegetariană a fost asociată cu scăderea riscului bolilor cardiace și cu scăderea cu 8% a riscului de cancer. Dar…

O crimă

Premierul britanic Boris Johnson a declarat că dieta vegană reprezintă „o crimă împotriva iubitorilor de brânză”! Totul s-a întâmplat în cadrul unui interviu pentru emisiunea „BBC Breakfast”, din ianuarie. În care a fost rugat să clarifice speculaţiile potrivit cărora a decis să adopte acest tip de alimentaţie în luna ianuarie, pentru a pierde în greutate. Întrebat dacă a adoptat dieta vegană, premierul britanic a răspuns negativ, râzând: „M-am gândit la acest lucru, dar necesită multă concentrare”.

Premierul insistă chiar și în prezent, când mai este tachinat de presă pe acest subiect, că îți trebuie multă tărie de caracter pentru a rezista unei asemenea diete și tocmai  de aceea nu e pentru toți. Johnson a adăugat că este impresionat de persoanele care au decis să adopte acest stil de viaţă, potrivit The Independent. Chiar dacă declarațiile lui au fost marcate de  simțul umorului, nu același lucru se poate spune despre unii dintre internauți. Declarațiile premierului au creat controverse, mai ales printre cei care se consideră vegani.

Puțini știu să se alimenteze sănătos

Regimul vegetarian este adoptat de tot mai mulți oameni dornici să prevină bolile. Problema este, potrivit specialiștilor în nutriție, că puțini știu să se alimenteze cu adevărat sănătos atunci când renunță la proteinele de origine animală, iar asta le poate pune sănătatea în pericol. Potrivit acelorași specialiști, veganii prezintă un risc cu 30% mai mare decât lacto-vegetarienii de a suferi fracturi osoase, din cauza dietei deficitare în calciu. De aceea se recomandă consumul de alimente bogate în calciu ce poate fi ușor absorbit de organism (anumite legume verzi, precum broccoli și kale) și alimente îmbogățite cu calciu (lapte de soia sau de orez, sucuri de fructe).

Foto: The Guardian

Visits: 10

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *