Tim Drone

Analiză Impact.ro: Cum a evoluat apetitul românilor pentru decorațiuni și amenajări interioare, în plină pandemie. Estimări pentru finalul anului, în piața de home & deco

Pandemia de COVID-19 a modificat obiceiurile de consum ale românilor care văd în online o sursă la îndemână pentru achizițiile de mobilier, decorațiuni pentru casă sau diverse accesorii utile pentru locuința lor. Pe perioada stării de urgență, românii au fost nevoiți să petreacă mai mult timp în casele lor, motiv pentru care dorința de a transforma căminul într-un loc cât mai primitor și mai relaxant a crescut tot mai mult. 

Piața de home & deco, pe un trend ascendent

Timpul petrecut acasă a generat o reevaluare a amenajării locuinței. Dacă unii au optat pentru amenajări majore care au necesitat achiziționarea de mobilier, alții au preferat să-și personalizeze camerele prin noi piese decorative. Creșterea pe segmentul de home & deco a fost și este în continuare dictată de evoluția consumului în piața de e-commerce, care a ajuns în 2019 la 4,3 miliarde de euro, în creştere cu circa 22% faţă de anul precedent, potrivit unui raport al GPeC. 

Piața de home & deco, în special pe segmentul de e-commerce, este în continuă creștere și expansiune. Chiar dacă prima jumătate a acestui an a stat sub semnul #stayhome și al distanțării sociale, cererea din partea clienților noștri nu a înregistrat scăderi majore (…) Ne așteptăm în continuare la o creștere susținută în acest segment de piață. În următorii cinci ani, estimăm o evoluție anuală de peste 20%”, a spus Monica Cadogan, CEO și fondator al Vivre, unul din cei mai importanți jucători din piața de mobilier și decorațiuni, care s-a extins cu afacerile în nouă țări din regiune. 

 Monica Cadogan, CEO și fondator Vivre

Monica Cadogan, CEO și fondator Vivre

Ce produse au căutat cel mai mult românii 

Printre cele mai râvnite produse din divizia de home & deco din portofoliul Vivre se numără obiectele de decor, ustensilele de bucătărie și masă (care reprezintă cumulat 22% din totalul de vânzări al business-ului) , dar și covoare, corpuri de iluminat, textile, articole de lifestyle.

Dana Viorescu, fondator al DecoDepot, magazin cu prezență puternică în online, spune că în lunile în care oamenii au stat acasă s-a înregistrat o creștere a produselor pe zona de grădină, precum ghivece și diverse accesorii pentru grădină, optate de cei care stau la casă, dar și de cei care au dorit să-și reamenajeze balcoanele. La mare căutare au fost și accesoriile de imediată utilitate, precum pantofare, cuiere, scaune, diverși tabureți folosiți în zona de organizare, cutii de depozitare sau coșuri.

Pentru retailerul local de mobilier și decorațiuni SomProduct, dezvoltarea portofoliului de produse pe zona de decorațiuni și accesorii practice a venit ca un răspuns firesc la apetitul în creștere al românilor de a cumpăra. 

„Pe toată durata stării de urgență s-a observat o creștere cu peste 30% a acestei categorii în retail, însă odată cu relaxarea măsurilor de “lockdown” am observat o relaxare și în consumul pe această verticală.

Anul 2019 pentru SomProduct a fost anul în care am decis să luăm în considerare această categorie, deoarece până în acel moment nu eram cu adevărat relevanți cu oferta disponibilă, fiind concentrați pe articolele voluminoase de mobilier (paturi, saltele, mese, scaune)”, a declarat Sergiu Cadar, directorul general al SomProduct. 

Sergiu Cadar, CEO SomProduct

Sergiu Cadar, CEO SomProduct

Pe site-ul retailerului ceh de mobilă şi decoraţiuni interioare Bonami, cele mai căutate produse  din divizia de home& deco au fost covoarele și accesoriile pentru casă. Pavel Vopařil, CEO-ul companiei spune că ia în considerare pentru viitor achiziția mai multor produse locale, pentru care există un interes crescut în ultimele luni.

Estimări pentru finalul lui 2020 

În contextul situației create de pandemia de COVID-19, retailerul Bonami estimează o creștere a vânzărilor online în perioada sărbătorilor de iarnă, impulsionată de retincența oamenilor de vizita magazinele fizice și de nevoia de a evita aglomerațiile. În schimb, la nivel de business, o presiune mai mare se va simți din zona logistică, acolo unde clienții solicită rapiditate în livrări, mai ales în perioade aglomerate cum este cea din preajma Crăciunului. 

Considerăm ca oamenii au în continuare rețineri cu privire la efectuarea cumparaturilor magazinele fizice și o mare parte dintre ei vor folosi internetul pentru a-și face cumpărăturile. Bonami este pregătit pentru acest scenariu și depozitul va avea aproximativ 500.000 de bucăți din diferite produse, pentru a oferi livrarea rapidă în perioada Crăciunului. Ne așteptăm la o creștere de  60 – 80% față de anul trecut, pentru sezonul Sărbătorilor (…) 

Ne concentrăm atenția asupra depozitului: trebuie să putem expedia la timp coletele în perioada Sărbătorilor. De asemenea, este foarte important să putem achiziționa produse de la furnizorii noștri (avem peste  200 de furnizori în 30 de țări”, a declarat pentru impact.ro, Pavel Vopařil, CEO-ul Bonami. 

Pavel Vopařil, CEO Bonami

Pavel Vopařil, CEO Bonami

Reprezentanții SomProduct estimează, de asemenea, că în perioada sărbătorilor de iarnă, se vor ivi cele mai multe provocări la nivel de business. Principalele „amenințări” vin din zona de business, spune Sergiu Cadar.

„Observăm o creștere masivă a termenelor de livrare la furnizori, iar acest lucru va avea repercursiuni spre sfârșitul anului când ne vom putea trezi cu articole best seller apreciate în mod deosebit de clienții noștri fără stocuri. O altă problema va fi costul de fabricație crescut. O parte dintre furnizori vor începe să profite de creșterea comenzilor și există posibilitatea ca prețurile de producție că crească”, explică CEO-ul SomProduct.

Deși nu sunt prognozate estimări pesimiste cu privire potențialul de creștere pe segmentul de home & deco, fondatoarea Vivre spune că antreprenorii, atât din piața de home & deco, cât și cei care activează în alte segmente, „ar trebui să fie cât mai calculați, să proiecteze corect și sincer obiectivele pentru următoarea perioadă fiindcă doar în acest mod vor putea lua decizii potrivite pe parcurs”. 

Visits: 18

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *