Tim Drone

Service-urile auto din România, țepe imense pentru clienți. Cât costă să-ți repari mașina în Spania sau Italia

Domeniul reparațiilor auto a devenit, în ultimii ani, extrem de profitabil pentru service-urile care își desfășoară activitatea astfel. Chiar și în aceste condiții, sunt mulți patroni care au mărit artificial prețurile reparațiilor pentru a câștiga cât mai mult și a-i păcăli, astfel, pe clienți. Diferențele dintre costurile de la noi din țară și cele din statele membre ale Uniunii Europene sunt imense. Reparațiile pot avea prețuri și de trei ori mai mari.

Service-urile auto din România, țepe imense pentru clienți. Prețuri mai mari și de trei ori față de Spania sau Italia

Indiferent de modelul mașinii sau vechimea ei, la un moment dat vei ajunge cu ea la mecanic. Iar multe service-uri auto din România sunt pregătite pentru a da cele mai mari țepe clienților lor. Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) trage un semnal de alarmă și afirmă că există probleme grave în piața de reparații auto din țară. Specialiștii BAAR au descoperit că în cazul prețului pentru manoperă, în service-urile noastre sunt imense față de alte țări din UE.

Astfel, dacă în Italia și Spania au fost observate tarife de 30-50 de euro pe oră, în România „pentru acelaşi autoturism au fost utilizate tarife chiar şi depeste de 150 euro la unele service-uri independente”.

„Din analiza preliminară, am mai putut constata şi că, în ceea ce priveşte costul pieselor de schimb utilizate atât în devizele estimative pentru estimarea valorii despăgubirilor cuvenite, cât şi în devizele finale de reparaţie, în străinătate preţul acestora se situează întotdeauna sub preţul pieselor originale cuprinse în sistemele de calcul precum Audatex, DAT etc. ceea ce din păcate nu se întâmplă la fel şi în România”, a afirmat preşedintele BAAR, Mădălin Roşu.

Service-urile auto din România, țepe imense pentru clienți. Cât costă să-ți repari mașina în Spania sau Italia

Service-urile auto din România, țepe imense pentru clienți. Cât costă să-ți repari mașina în Spania sau Italia

Alte practici cu care service-urile păcălesc clienții

O altă neregulă gravă identificată de specialiști este aceea că nu le este comunicat oamenilor care vin cu mașinile în service tipul de piese ce a fost folosit pentru reparație.

„În aceeaşi măsură, de prea multe ori informarea consumatorului final cu privire la tipul pieselor efectiv utilizate în procesul de reparaţie – originale (OE – original equipment), licenţă(OEM – original equipment manufacturer) sau aftermarket – lipseşte cu desăvârşire deşi ele sunt facturate la valori mai mari decât cele ale pieselor originale”, a adăugat oficialul BAAR.

Visits: 18

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *