Tim Drone

Când se închide circulația pe Transalpina și Transfăgărășan, în sezonul 2020

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat când se închide circulația pe Transalpina și Transfăgărășan, în sezonul 2020.

Când se închide circulația pe Transalpina și Transfăgărășan, anul acesta

Potrivit CNAIR, circulația pe sectoarele de munte de pe DN7C (Transfăgărășan) și DN67C (Transalpina) se închide, sezonul acesta, începând cu data de 20 octombrie 2020.

Circulația rutieră pe Transalpina și Transfăgărășan va fi închisă, de la această dată, pentru toate categoriile de autovehicule, pe sectoarele: DN 7C între km 104+000 ( Piscu Negru ) şi km 130+800 (Cabana Bâlea Cascada); și DN 67C – între km 34+800 (Rânca) şi km 79+200 (Curpat).

Conform CNAIR, măsura închiderii circulației rutiere pe aceste sectoare de drum a fost luată pentru siguranța participanților la trafic. Motivul îl reprezintă fenomenele meteorologice imprevizibile ce ar putea să apară în orice moment în zonele menționate.

Când se închide circulația pe Transalpina și Transfăgărășan, în sezonul 2020

Când se închide circulația pe Transalpina și Transfăgărășan, în sezonul 2020

A nins deja pe Transalpina și Transfăgărășan

De altfel, pe Transalpina a căzut deja prima ninsoare din acest sezon, la finalul lunii septembrie. Atunci, cea mai înaltă șosea din țară a fost acoperită cu un strat consistent de zăpadă, chiar în ziua alegerilor locale 2020.

De asemenea, în prima săptămână a lunii octombrie, o furtună a făcut ravagii pe Transalpina. Vântul a atins peste 100 km/h la rafală, iar comercianții din zonă au suferit pagube.

În imagini ce au apărut pe pagina de Facebook Meteoplus, s-a văzut cum rulote și chioșcuri de suvenire de pe Transalpina au fost luate de vântul puternic și izbite pe asfalt.

Totodată, pe Transfăgărășan, a fost un episod de ninsoare chiar în luna mai a acestui an. Atunci, stratul de zăpadă a ajuns la șase metri, iar echipaje de deszăpezire au fost nevoite să se lupte cu nămeții. Circulația a fost închisă temporar.

Transalpina a fost cunoscută și drept ”Poteca Dracului”. Drumul a fost cândva o potecă de munte. Păstorii din Mărginimea Sibiului o foloseau ca să traverseze munții cu turmele de oi, în Țara Românească.

Unele surse pun că Transalpina a fost construită prima dată de legiunile romane, în timpul războaielor cu dacii. Alte surse spun că drumul a fost reconstruit de germani, în timpul Primului Război Mondial. Tot ei ar fi reabilitat-o, în cel de-Al Doilea Război Mondial.

Și Regele Carol al II-lea face parte din istoria Transalpinei. Suveranul ar fi dorit să aibă un drum strategic, pentru artileria montană, trasă de cai. Astfel, primul-ministru Gheorghe Tătărăscu a dat startul lucrărilor de construcție a drumului pe platoul Novaciului. La inaugurare, în anul 1939, cei doi, precum și regele Mihai I, s-au plimbat pe acest drum.

Transfăgărășanul a fost construit între anii 1970 și 1974 și a costat viețile multor muncitori. S-au folosit 6.600 de tone de dinamită. Drumul a fost construit la ordinul lui Nicolae Ceaușescu, după ce Cehoslovaciei a fost invadată de Uniunea Sovietică. Tovarășul suprem voia să se asigure că există acces militar rapid peste munți, în cazul unei posibile invazii a sovieticilor.

Visits: 40

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *