Viitorul Epic Games Store pare incert pe măsură ce utilizatorii vin mai mult pentru jocurile gratuite
Epic Games Store a lansat câteva statistici ale anului trecut, iar situația nu pare foarte roz pentru platforma digitală de jocuri. Statisticile ne arată evoluția din ultimul an al platformei, de la numărul de utilizatori, recorduri de gameri online într-o lună, bani cheltuiți pe magazinul online și multe altele.
La prima vedere numerele pe 2020 arată bine pentru Epic Games Store, cu o creștere mare a numărului de utilizatori. Unde în 2019 platforma înregistra 108 milioane de gameri, la final de 2020 numărul a crescut până la 160 de milioane. Doar în luna Decembrie a anului trecut, platforma a înregistrat 56 de milioane de utilizatori activi.
În ciuda acestor numere pozitive, situația nu este așa roz. Chiar dacă numărul de jucători și potențiali clienți de pe Epic Games Store a crescut, aceștia s-au alăturat mai mult pentru jocurile gratuite. Într-un an întreg, cei 160 de milioane de utilizatori au cheltuit undeva la 700 de milioane de dolari. Din această sumă, doar 265 de milioane au fost cheltuiți pe jocuri third party, restul fiind investiți în Fortnite și Rocket League.
Aceste statistici sunt cu atât mai îngrijorătoare pentru platforma digitală cu cât pandemia a forțat un boom destul de puternic pe alte platforme precum Steam sau Playstation Store. În același timp, anul 2020 a adus cu el o creștere modestă de numai 20 de milioane de dolari pentru Epic Games Store. Iar dacă credeți că această sumă este însemnată, în lumea gamingului nu înseamnă mare lucru.
Asta arată și tendința utilizatorilor, astfel numărul a fost crescut artificial prin intermediul jocurilor oferite gratuit. Doar în anul 2020 Epic Games Store a dat gratis 103 jocuri în valoare de 2.407 dolari. Acestea au fost adăugate în librărie de 749 milioane de ori. Și luând în considerare numărul mare de utilizatori, această sumă este și ea destul de modestă.
Problemă cea mai mare pe care o întâmpină în acest moment platforma este reprezentată de venituri. Gamingul este o industrie bazată pe câștiguri, iar pentru Epic Games Store nu cred că va fi destul să iasă puțin peste linia de plutire. Dacă vrea să devină o platformă puternică care să se poată luptă cu Steam, va avea multe de făcut întrucât nici jocurile lansate în mod exclusiv nu prea atrag cu adevărat utilizatorii.