Tim Drone

Cum putem verifica autenticitatea unui parfum?

Din ce în ce mai mulți oameni își doresc să miroasă bine, pentru că aroma personală a devenit esențială în desăvârșirea imaginii, alături de bijuterii, ceas, cravată. Parfumul a devenit un accesoriu indispensabil, cu multiple roluri, de la îmbunătățirea stării de spirit și ridicarea moralului, la deschizător de conversații sau marcă personală, scrie Princess Ana. 

Dar cum putem știi că produsul pe care îl avem este de calitate sau este doar o copie fidelă, realizată cu atenție?!

Contrar credințelor generale, codul de pe ambalajul unui parfum sau de pe sticla nu prezintă garanția originalității, pentru că acesta se poate copia foarte ușor. Există câteva site-uri unde se pot verifica aceste coduri, însă informațiile sunt utile pentru a afla anul de producție a unui parfum și lotul din care acest produs face parte. De asemenea, aceste coduri sunt refolosite de producători cam la 10 ani, și nu toate brand-urile, mai ales cele de nișă, sunt prinse în aceste baze de date. Mai mult, multe dintre parfumurile de nișă, fiind uneori producții în serii limitate, au alte elemente de identificare a originalității.

Cutia parfumului

În examinarea unui parfum, pornim întotdeauna de la ambalaj. Dacă este un produs sigilat, atunci folia de plastic trebuie să fie perfect lipită și pe măsura cutiei de carton. Unele parfumuri au folia lipita cu un blister cu logoul casei producătoare aplicat pe partea superioara a cutiei.

Cutia parfumului trebuie si ea sa fie dintr-un carton catifelat sau texturat, literele embosate, sidefate, plăcute la atingere, cu tăieturi perfecte ale marginilor, fără litere șterse și fără mirosul specific de carton sau cerneală.

Scrisul de pe cutie poate fi verificat prin comparație cu o fotografie a produsului de pe google. Caracterele folosite trebuie să fie identice, la aceeași distanță, în aceeași poziție, scrise clar și bine definite, de aceeași grosime și culoare.

Pe spatele cutiei sunt menționate informații despre producător, țara unde este fabricat, tipul și cantitatea produsului, un cod al produsului și un cod de bare. Și poziționarea acestor informații trebuie să fie în același loc și de aceeași mărime cu fotografia produsului original. O etichetă pe care scrie „duty free” sau numele unui magazine nu reprezintă o garanție, acestea putând fi lipite de oricine.

Sticla

Sticla parfumului trebuie, și ea, studiată cu foarte mare atenție, pentru că, de cele mai multe ori, oferă cele mai bune informații despre calitatea produsului. Indiferent dacă vorbim de sticle transparente, mate sau colorate, acestea trebuie să fie perfect turnate, fără bule de aer in pereții de sticlă, cu fundul și pereții simetrici, fină la atingere, fără denivelări, decolorări, colțuri sau margini tăioase. Dacă vorbim de sticle îmbrăcate în catifea, dantelă, folii colorate, acestea trebuie să fie lipite perfect, fără cojituri, fără lipici scurs, fără locuri neacoperite și fără să se desprindă la atingere.

Eticheta trebuie și ea să fie perfect lipită pe sticlă, drept, tăiată perfect, fără colțuri ridicate sau dezlipite. De asemenea, și aceasta poate fi comparată cu fotografiile disponibile on-line. Informațiile referitoare la tipul de produs (EDP, EDT etc), înscrise pe cutie trebuie să coincide cu cele de pe eticheta de pe sticlă. O parte dintre sticlele de parfum au pe spate tipărite informații despre produs și un cod de identificare. De asemenea, pe fundul sticlei trebuie să fie  prezente aceleași informații ca și pe cutie, referitoare la producător, tip de produs, cantitate, țara de producție etc.

Capacul sticlei trebuie să nu aibă nicio imperfecțiune, să fie fin la atingere, să nu zgârie sau agate și să stea perfect potrivit pe sticlă, fără să cadă la prima atingere. Multe dintre sticlele de parfumuri pot fi chiar ținute în mână de capac, fără ca acesta să iasă.

Spray-erul pe unde iese parfumul trebuie și el să nu prezinte nicio imperfecțiune, să nu iasă de pe sticlă, să nu curgă, să fie perfect etanș și fără vreo defecțiune de lipire sau prindere. De asemenea, la acționarea lui, parfumul trebuie să iasă ca un nor, cu picături mici și uniform distribuite.

Tubul din sticlă trebuie să fie tăiat la dimensiunea sticlei, nici mai lung, să stea îndoit în sticlă, și nici mult prea scurt. De obicei, tubul se termina fix la contactul cu fundul sticlei și este subțire.

Lichidul

Lichidul trebuie să aibă aceeași culoare precum originalul, pentru care folosim aceeași metodă de a compara parfumul avut în mână cu o fotografie disponibilă on-line. Dacă vorbim de parfumuri vintage, atunci culorile sunt mai intense, din cauza evaporării alcoolului. Lichidul trebuie să fie clar, fără depuneri. La aplicare, lichidul trebuie să aibă consistență plăcută, nu foarte uleios, să nu păteze și să se evapore în câteva secunde sau minute, în funcție de concentrația de alcool și uleiuri esențiale.

Ultimul criteriu este mirosul. Faptul că nu este identic cu ceea ce știm sau ne amintim, nu este neapărat un semn că produsul este contrafăcut. La multe dintre produsele existente pe piață, mirosul variază în funcție de anul producției și numărul de reformulări prin care a trecut. Mirosul trebuie să fie plăcut, cu alcool-ul care să nu se simtă, să persiste și să aibă o proiecție bună.

Un lucru la care trebuie să fim foarte atenți este acela că mulți vânzători neserioși refolosesc sticle originale, pe care le reumplu cu lichid contrafăcut. De aceea este extrem de important ca vânzătorul să fie o persoană de încredere.

Pe canalul meu Youtube puteți vedea și un film cu exemple concrete despre parfumuri contrafăcute si cu elemente după care trebuie să vă uitați atunci când evaluați un parfum. Filmul este disponibil aici: https://youtu.be/StFwsygqtjM.

Și, dacă toate acestea vi se par complicate, atunci sigur aveți un prieten pasionat de parfumuri la care puteți apela.

Visits: 7

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *