Tim Drone

Surse: Metro nu a reușit încă să identifice investitor pentru portofoliul de 9 magazine din România

Grupul german Metro, primul retailer internațional intrat pe piața românească, a scos la vânzare 9 magazine din România, în a doua jumătate a anului trecut. Intenția declarată a companiei este să le închirieze de la noul proprietar pe termen lung, dar, potrivit surselor Puterea.ro, nu a reușit deocamdată să găsească investitori interesați să plătească o sumă apropiată de 100 de milioane de euro, conform evaluării.

Compania încerca, pe modelul testat în 2019, în Polonia, Ungaria și Cehia să-și vândă o parte dintre active într-o operațiune denumită sale&lease back. Atunci, Metro a vândut 11 magazine din Polonia, Ungaria și Cehia unei subsidiare a fondului francez de investiții LFPI, într-o tranzacție de tip sale&lease back, evaluată la peste 250 de milioane de euro.

Oferta locală, evaluată la peste 100 de milioane de euro, ar putea atrage investitori care încă nu sunt prezenți pe piața imobiliară din România. Dacă se vor vinde, magazinul vor funcționa la fel ca până acum, beneficiind de un parteneriat de leasing pe termen lung. Strategia a mai fost realizată cu succes, de mai multe ori în cadrul grupului Metro, fiind aplicată pe proprietăți din Italia, Franța și, cel mai recent, în Spania și în Europa Centrală și de Est.

Metro, adus în România de Ion Țiriac

Problema e că Metro a mai avut intenția de a-și vinde componenta imobiliară și de a se concentra pe afacerea de bază în România, dar fără succes, și acum a făcut primii pași concreți, punând oficial portofoliul pe piață. Rețeaua Metro Cash & Carry din România numără 32 de magazine în 24 de orașe, dintre care două sunt închiriate.

La vânzare sunt scoase 9 magazine aflate în proprietate, cu o suprafață medie de peste 10.000 mp, ceea ce ridică suprafața totală a portofoliului scos la vânzare la aproximativ 90.000 mp. Potrivit informațiilor din piață, magazinele Metro din România ar urma să fie vândute la pachet cu cele din Slovacia, unde germanii dețin 6 unități.

Dezavantajul rețelei este modelul de comerț tradițional într-o perioadă în care primează, mai ales în contextul pandemiei, comerțul electronic.

Rețeaua Metro Cash & Carry a fost adusă în țară de Ion Țiriac, în 1996, grupul german fiind primul retailer internațional intrat pe piața românească de după Revoluție. În România, subsidiara a avut în 2019 afaceri de 5,8 miliarde lei și un profit net de 93,2 milioane lei, cu peste 3.400 de angajați. În toamna lui 2019, un grup de investiții deținut de miliardarul ceh Daniel Kretinsky, care deține Compari.ro și posturi de radio în România, a devenit cel mai mare acționar al Metro.

Source

Visits: 17

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *