Spectaculosul drum a fost construit intre anii 1970-1974, cu eforturi imense din partea soldatilor si a muncitorilor care au reusit sa creeze un drum in creierul muntilor. Vietile omenesti pierdute au fost foarte multe; oficial numarul era de 40 de morti, dar oameni care au lucrat la acest drum povestesc de faptul ca numarul celor decedati e de numarul sutelor.

Lacul Capra

Odata ajunsi la Balea Lac am hotarat sa si urcam si sa facem un traseu ce inconjoara lacul Balea. Astfel dupa vreo ora de asteptat sa treaca ceata, soarele s-a vazut intr-un final asa ca am putut sa pornim mai departe. Traseul a durat cam 3 ore, cu o dificultate de mediu spe usor, depinde si de antrenamentul fiecaruia. Oricum este un traseu care merita din plin. Peisajele, aerul, altitudinea si in special libertatea de acolo te fac sa iti doresti sa nu mai pleci niciodata, iar satisfactia de a ajunge la 2400 de metri este deplina.

Lacurile glaciare aflate in circurile glaciare sunt limpezi si reci; dintre acestea se remarca Lacul Capra. Aflat la o altitudine de 2230 de metri, la poalele Varfului Capra, are o adancime de 11 metri si o culoare albastra superba. In partea de sud a lacului se afla un platou potrivit pentru campare, ce ofera si o priveliste minunata asupra muntilor.

Dupa ce am coborat de pe munte si ne-am tras un pic sufletul, am urcat in masina si am pornit mai departe, sa traversam tunelul ce strabate muntele. Drumul prin tunel a parut extrem de lung; slab luminat, cu apa siroind pe pereti, curentii de aer rece ce ventileaza natural tunelul, totul te atrage si in acelasi timp iti doresti sa iesi cat mai repede spre lumina. Dupa tunel incepe coborarea; piscurile montane incep sa devina mai mici, padurea e tot mai deasa, iar aerul incepe sa se incalzeasca.