Huawei bate palma cu 18 producători de automobile pentru proiecte 5G şi Connected Car/HiCar
Huawei a bătut palma cu 18 producători de automobile pentruu a împinge în faţă conceptul de automobil inteligent şi platformele şi serviciile aferente. Compania a lucrat deja la un ecosistem auto 5G, care implică şi platforma software HiCar. Avem detalii mai jos.
Publicitate
‘),1==profitshare_id[„7232408”]){var c=document.createElement(„script”);c.type=”text/javascript”,c.async=!0,c.src=(„https:”==document.location.protocol?”https://”:”http://”)+”w.profitshare.ro/a/K3v4″,document.getElementsByTagName(„head”)[0].appendChild(c)}
A trecut mai bine de un an de când Huawei a lansat un modul 5G pentru automobile, MH5000. Acum aflăm că firma din Shenzhen are contracte cu 18 producători de maşini pentru a crea “connected cars”. Printre acele nume sunt în special firme chinezeşti, că FAW Group Corp, SAIC Motor Corp, Dongfeng, Beijing Automotiv Industry Holding, Cherry Automobile şi alţii. Sunt şi producători de autobuze şi companii implicate în proiecte de ride sharing şi maşini electrice.
O maşină cu modulul Huawei 5G a fost deja lansată în decembrie, modelul Baojun RC-6 produs de SAIC-GM-Wuling, firmă care include şi participaţiunea General Motors. Huawei este membru fondator al 5G Automotive Association şi vrea să fie în pole position pentru implementarea 5G la nivel auto. China este de altfel în pionieratul proiectelor C-V2X, care implică unităţi plasate pe marginea străzii care conectează semafoare, camere, trackere de viteză şi alte elemente de infrastructură.
Apoi există flotele de RoboTaxi, maşini autonome care fac ride sharing şi comunică prin acelaşi sistem. Plaforma auto HiCar de la Huawei ar urma să fie lansată în această an, cum ne informează Mobilissimo şi aparent va aduce un profit însemnat, acoperind din pierderile în zona smartphone. Este o alternativă la Android Auto şi Apple CarPlay şi include navigare, asistent vocal, aplicaţii pe dashboard, infotainment şi altele.
Sunt deja parteneriate şi cu Audi şi Byd.