“Prinţul nigerian” a fost prins… într-un fel; Un influencer de pe Instagram a fost arestat pentru fraudă
Ştiţi cu siguranţă scam-ul cu prinţul nigerian, care promite că vă dă toată averea lui dacă îi trimiteţi o mică suma pentru a îi dovedi că sunteţi de încredere. Asta se întâmpla acum 10-15 ani, dar acum un alt “prinţ” nigerian a fost săltat, tot pentru fraudă. Raymond Abbas era o vedetă pe Instagram, un influencer miliardar cu 2.4 milioane de followeri pe Insta, dar şi cu ocupaţii necurate.
Publicitate
‘),1==profitshare_id[„7232408”]){var c=document.createElement(„script”);c.type=”text/javascript”,c.async=!0,c.src=(„https:”==document.location.protocol?”https://”:”http://”)+”w.profitshare.ro/a/K3v4″,document.getElementsByTagName(„head”)[0].appendChild(c)}
Influencerul din Nigeria se tot poza cu maşini scumpe, avion personal, cu haine Gucci şi în locaţii exotice. Ei bine poliţia l-a săltat cu câteva zile în urmă şi a confiscat peste 30 de milioane de euro din apartamentul său. Alţi 12 oameni au fost arestaţi, tot cu suspiciunea de fraudă cibernetică. Sursa scrie că investigatorii ar fi găsit adresele de email pentru 2 milioane de victime pe telefoanele şi computerele confiscate. Suspecţii ţinteau victime în toate ţările de pe glob creând site-uri false, care le imitau pe cele ale băncilor şi ale altor instituţii mari.
Astfel furau datele victimelor, mai ales datele cardurilor de credit. Apoi spălau banii furaţi. Paguba ar fi de sute de milioane de euro. Abbas e cunoscut de fanii de pe Instagram ca Hushpuppi şi a fost acuzat de fraudă în Europa, Nigeria şi America. Poliţia l-a urmărit şi investigat pe Abbas timp de 2 luni înainte să îl salte. Social media a fost folosită pentru a îl localiza. Poliţia din Dubai a urcat pe web un video în care Abbas a fost arestat pe 10 iunie. FBI insistă acum pe extrădarea sa în SUA pentru a fi judecat şi condamnat acolo.
Am remarcat şi că în România au început să pice capetele influencerilor, dar se pare şi că la nivel global clocoteşte acest segment. Probabil din cauza scăderii de venituri din advertising cu 40% pentru tot segmentul au început să apară mişcări greşite şi să se spargă idolii.