Unreal Engine 5 nu va avea nevoie de atat de multa putere grafica pe cat am fi crezut; iar asta e de bine!
Luna trecuta am fost martori la un tech demo care ne arata viitorul gaming-ului. Epic Games a creat Lumen in the Land of Nanite, iar demonstratia de forte a rulat pe PlayStation 5. Demo-ul arata cel putin superb si foloseste elemente fotorealiste pe care nu le-am vazut pana acum decat in industria cinematografica. Conforma dezvoltatorului insa, cerintele de sistem pentru o astfel de calitate vizuala nu sunt atat de mari pe cat ar crede unii dintre noi; ba chiar deloc. Si totusi este vorba de Unreal Engine 5.
Intr-un interviu acordat celor de la PCGamesN, am aflat direct de la Nick Penwarden, VP of engineering pentru Epic ca demo-ul foloseste aceeasi putere grafica pe care o necesita si Fortnite.
Pot spune ca timpul petrecut de GPU pentru a randa geometria din demonstratia Unreal Engine 5 este similar cu cel necesar pentru a rula Fortnite la 60FPS pe console.
Ok, placa video nu va calcula doar geometria intr-un cadru in-game, dar aceasta este una dintre cele mai grele sarcini. In acelasi timp, Fortnite pe console nu ruleaza nici macar la setarile High comparativ cu un PC; iar cele 60 de cadre pe secunda nu sunt deloc impresionante. Toate acestea ne indica un viitor alaturi de Unreal Engine 5 in care placa video nu va mai influenta atat de mult performanta jocurilor.
De ce Unreal Engine 5 si „cerintele de sistem” ale acestuia sunt o veste buna?
Vedem cum an de an, pare ca tot ce inseamna placi video tind sa vada o crestere de pret. Da, aveti dreptate toti care-mi sariti in cap prin comentarii; chiar s-a ajuns intr-un punct in care cu greu iti mai permiti o placa high-end. Dar vestile acestea ar putea balansa putin situatia. Daca ce spun cei de la Epic este real, iar Unreal Engine 5 va folosi mai bine resursele disponibile, viitorul suna roz. Suna roz pentru utilizatorii de rand, adica noi, gamerii. Unde nevoia placilor ultra-puternice ar putea scadea, odata cu acestea se vor duce in cap si preturile. Si chiar daca e sa nu se-ntample asa, vei putea cumpara placi mid-range cu inima impacata ca modelele high-end sunt numai pentru nebunii care se joaca 4K la 144Hz.
In plus, vedem si avansul pe care NVIDIA il face cu tehnologii precum DLSS 2.0, care sunt menite fix pentru aceia dintre noi care poate nu isi permit, sau nu vor sa dea 1000+ euro pe o placa video. Industria pare sa ne inteleaga, sau macar unele companii par sa o faca, iar asta este bine. Viitorul gaming-ului ramane insa la fel de imprevizibil cum il stim. Vorba aia, noi sa fim sanatosi; jocuri o sa avem mereu.