PlayStation castiga aproape jumatate din venituri din microtranzactii
Sony a lansat un raport fiscal pentru primul trimestru al lui 2020 (Aprilie – Iulie), iar acesta cuprinde o multime de informatii interesante. Acestea ne dezvaluie ca PlayStation a trecut prin cel mai reusit trimestru din istoria companiei cand vine vorba de venituri. In plus, compania a dezvaluit si faptul ca veniturile din „add-on conent” au fost mai mari decat cele generate de vanzarea fizica de console cat si vanzarile de jocuri (fizice si digitale) combinate.
Cand vine vorba de venituri, consolele PlayStation au adus 0.52 miliarde de dolari. Asta inseamna ca doar 9% din venituri sunt generate de vanzarea consolei in sine. Software-ul a generat si el sase procente din vanzari (0.35 miliarde), iar jocurile in format digital au adus 1.37 miliarde de dolari (24%). Continutul aditional este reprezentat de microtranzactii si DLC-uri, iar acestea au generat 41% din veniturile companiei. Asta se traduce intr-o suma imensa de 2.29 miliarde de dolari. PS Plus si PS Now au generat si ele 0.87 miliarde (16%), iar ceva maruntis de 0.23 miliarde (4%) a fost generat de alte surse ale platformei.
Asta arata cat de mult inseamna microtranzactiile. Chiar daca ne place sa credem asta sau nu, au devenit o parte importanta din industrie. Bine, sunt si motivul pentru care jocurile s-au mentinut la 60 de dolari/euro pentru atata timp. Asta ne arata si ca jocuri precum The Last of Us Part II si Ghost of Tsushima au generat sume neglijabile pentru PlayStation. Grosul vine tot din FIFA, Fortnite si alte prostii de genul.
Cresterea veniturilor este insa legata si de alt factor. Este vorba despre COVID-19 si faptul ca oamenii au fost cam obligati sa ramana acasa mai mult. Asta s-a tradus in mai mult timp dedicat jocurilor si automat, s-a simtit si in veniturile companiilor mari din industrie.