Tim Drone

Lipsa unei vitamine importante poate duce la Alzheimer. In ce alimente se gaseste

Alzheimerul este maladia secolului, care afecteaza din ce in ce mai multi oameni.

Pentru a preveni aceasta boala este bine sa avem o alimentatie echilibrata, sa facem miscare mereu si sa evitam pe cat posibil stresul.

Presedintele Societatii Romane de Geriatrie si Gerontologie, medicul Gabriel Prada, atrage atentia asupra faptului ca boala nu poate fi impiedicata, insa poate fi tinuta sub control daca este diagnosticata timpuriu. Un alt lucru pe care il putem face e sa incercam sa prevenim boala printr-o alimentatie corecta si asigurandu-ne ca nu ne lipsesc nutrienti importanti. O vitamina importanta pentru creier este vitamina B12, iar lipsa acestei vitamine din organism e un factor important de risc, la fel cum sunt si unele medicamente folosite pentru tratarea ulcerului si luate fara indicatie medicala.

Vitamina care combate Alzheimerul

Pe masura ce imbatranim, abilitatea noastra de absorbi vitamina B12 din alimente scade. Deficitul de B12 se manifesta rapid si poate cauza stari de confuzie, dezorientare si agitatie.

Vitamina B12 este esentiala in organismul uman. Ea ajuta la dezvoltarea sistemului nervos si la mentinerea sanatatii lui, a productiei de ADN si a formarii de celule rosii din sange.

Cel mai frecvent, deficitul de B12 duce la anemie. Totusi, in unele cazuri, aceasta scadere a nivelului de B12 poate determina si alte efecte: diminuarea tonusului muscular, oboseala, tremur, pierderea constientei, lipsa de echilibru, scaderea tensiunii arteriale, depresie si alte tulburari de dispozitie, precum si probleme cognitive, cum ar fi slabirea memoriei.

În forma sa naturală, vitamina B12 este prezentă în cantităţi semnificative doar în alimentele de origine animală: muşchi, creier, ficat, splină, în carnea crustaceelor şi mai puţin în lapte şi gălbenuş de ou.

Odată cu înaintarea în vârstă, nivelul acidului din stomac, care este esenţial pentru absorbţia vitaminei B12, scade. Aşa se face că mai mult de 30% dintre persoanele vârstnice nu au cantitatea de acid gastric necesară pentru a putea absorbi destulă vitamină B12 din sursele naturale.
Prin urmare, medicii recomandă ca persoanele care au trecut de 50 de ani să consume alimente bogate în această vitamină.

Deficitul de vitamina B12 este întâlnit şi la alcoolici (alcoolul diminuează absorbţia vitaminei), la cei care au suferit o intervenţie chirurgicală pentru micşorarea stomacului sau tratarea ulcerului şi la persoanele care iau acid aminosalicilic (pentru tratarea tuberculozei) sau metformină (pentru diabetul zaharat).

Dozele mari de acid folic pot masca deficitul de vitamina B12, iar dacă acesta se menţine mult timp, poate produce leziuni neurologice permanente. La unele persoane, suplimentele de potasiu afectează absorbţia vitaminei B12.

sursa:doctorulzilei.ro

Visits: 35

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *