Tim Drone

Cum gestionezi reumatismul pe timp de toamnă

Schimbările de anotimp, mai ales trecerea de la sezonul cald la cel rece afectează persoanele cu reumatism. Ce poți face pentru a-ți gestiona mai bine afecțiunea?

Este adevărat că nu poți face nimic pentru a schimba vremea și temperaturile, dar dacă reumatismul tău nu se mai lasă controlat atunci când este afară plouă sau este frig, poți lua unele măsuri pentru a ușura redoarea matinală și durerile articulare, scrie doc.ro.

Ai grijă să-ți fie suficient de cald

Mai ales când afară este frig și umezeală, asigură-te că în casă sau în mediul în care lucrezi ai parte de suficientă căldură. E cel mai indicat să porți haine în „straturi” și să elimini dintre acestea dacă îți este prea cald. Pentru acasă, pune-ți câte o pătură în toate camerele din casă, pe care să o poți găsi rapid dacă ți se face frig. Dacă stai la bloc și depinzi de căldura de la calorifer (iar caloriferele sunt încă reci în această perioadă a anului), ia în calcul un convector sau o altă sursă de încălzire. Dacă ți se pare că prin casă suflă vântul, ia în calcul unele îmbunătățiri care să izoleze bine camerele.

Fă o baie caldă în fiecare seară

Apa caldă este utilă pentru circulația sângelui și pentru răsfățul mușchilor și articulațiilor. Mai ales în zilele răcoroase de toamnă, o baie caldă de 20 de minute este un remediu bun pentru durerile reumatice. Pentru relaxare, poți pune în cadă și câteva picături de ulei esențial. După ce te-ai spălat și uscat, ia o loțiune de corp, încălzește puțin în palme și masează bine articulațiile dureroase.

Nu uita de mișcare

Când afară este frig sau plouă, primul tău gând poate fi să stai în pat sub pătură și să nu te mai miști deloc. Încearcă să reziști acestui impuls și să dai o șansă sportului. Exercițiile fizice regulate nu doar că îți sunt de folos în ceea ce privește rigiditatea articulațiilor, dar te împiedică și să te îngrași, știut fiind că kilogramele în plus pun un stres suplimentar asupra articulațiilor. Chiar și o simplă plimbare de câte 30 de minute pe zi îți oferă eliberarea unor substanțe chimice care te fac să te simți bine, numite endorfine, care pot ajuta la blocarea durerii.

Încearcă să introduci în rutina ta activități care să nu pună presiunea pe articulații, cum ar fi yoga, tai chi sau înot. Dacă afară este foarte frig și știi că în cazul tău frigul este un factor declanșator al durerilor reumatismale, e bine să îți limitezi activitățile fizice efectuate la exterior și să te concentrezi pe mișcarea efectuată la domiciliu sau la o sală de sport din apropiere. Dacă nu vrei să mergi la sală, o variantă utilă este să investești într-o bicicletă staționară, în câteva greutăți ușoare, benzi de rezistență sau o minge de fitness. Dacă nu ești obișnuit să faci sport, e bine să ceri mai întâi sfatul medicului legat de ce activități ai putea desfășura în siguranță.

Întinde și răsucește mâinile, picioarele, gâtul

Întinderile și răsucirile regulate te pot ajuta să scapi de rigiditatea articulară și de dureri. Încearcă să faci o serie de exerciții de stretching în fiecare zi, dimineața după ce te-ai trezit, seara înainte de culcare și, dacă simți nevoia, și pe timpul zilei.

Începe cu exerciții simple: de exemplu, când stai în pat, fă câteva întinderi ușoare pentru încheieturi sau glezne. Apoi, ridică-te și încearcă îndoiri și întinderi ușoare ale genunchiului, după care rotește-ți încet brațele spre spate și spre față și, la final, fă câteva exerciții pentru cap și gât (apleacă bărbia în piept și dă capul pe spate, privește în stânga, apoi în dreapta, apleacă o ureche pe un umăr, apoi cealaltă pe celălalt umăr).

Consumă alimente preponderent antiinflamatoare

Ceea ce îți pui pe farfurie îți poate influența rigiditatea și gradul de inflamare. O dietă sănătoasă face diferența în felul în care îți gestionezi reumatismul zilnic, dar mai ales la schimbarea anotimpurilor. Încearcă să limitezi consumul de zahăr adăugat (în cafea, în ceai) și să eviți pe cât posibil dulciurile din comerț. Evită, de asemenea, siropul de porumb bogat în fructoză. Pentru gestionarea bolilor articulare, o dietă săracă în colesterol și bogată în acizi grași Omega-3 este utilă în combaterea inflamațiilor. În definitiv, o alimentație sănătoasă, care are la bază mai multe legume, fructe și pește și mai puține grăsimi animale și zahăr este indicată indiferent de anotimp.

Încearcă un supliment alimentar

Suplimentele alimentare cu ulei de pește îți pot fi de folos în gestionarea problemelor reumatismale. Uleiul de pește este bogat în acizi grași esențiali Omega-3, care au proprietăți antiinflamatorii puternice: acestea reduc semnificativ eliberarea mai multor elemente care joacă un rol în inflamația globulelor albe din sânge și formează elementele de bază pentru prostaglandine, care reglează sistemul imunitar și combat inflamația articulațiilor.

Acizii grași Omega-3 joacă, de asemenea, un rol în scăderea nivelului de colesterol și trigliceride din sânge, astfel încât pot reduce riscul de boli de inimă și accident vascular cerebral la persoanele cu artrită inflamatorie.

Uleiul din ficat de pește are și niveluri ridicate de vitamine A și D. Vitamina A este un puternic antioxidant (ceea ce înseamnă că poate preveni deteriorarea celulelor din corp prin interacțiunea cu moleculele dăunătoare numite radicali liberi care sunt produse în interiorul celulelor). Vitamina D joacă un rol important în producția de proteoglican în cartilaj și contribuie și la menținerea sănătății sistemului musculo-scheletic.

Respectă ceea ce funcționează pentru tine

Fiecare persoană cu reumatism simte boala articulară în felul ei, așa că e important să găsești remediile care funcționează în cazul tău și te ajută să gestionezi durerile și rigiditatea articulară. De exemplu, pentru multe persoane cu boli reumatice plimbările reprezintă un remediu util.

Dacă ai observat că modificările sezoniere, în special trecerea de la vară la toamnă, declanșează durerea,vei fi mai pregătit să gestionezi afecțiunea încercând metodele de mai sus. Dacă medicul ți-a recomandat anumite medicamente, e indicat să respecți prescripțiile. O stare de spirit bună contează, de asemenea, în gestionarea afecțiunii, așa că e bine să cauți a face zilnic lucruri care te binedispun, cum ar fi să te ocupi de hobby-urile tale și să socializezi cu persoane dragi.

Visits: 2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *