Assassin’s Creed Valhalla ii cam pune probleme lui RTX 3090
Suntem foarte aproape de lansarea oficiala a lui Assassin’s Creed Valhalla – 10 noiembrie pentru PC, PS4, Stadia, Xbox One si Xbox Series X/S si doua zile mai tarziu pentru PS5.
Intre timp, norocosii care au primit jocul mai devreme pentru review au observat o chestie nu tocmai placuta. Si asta are de-a face cu cei de la Nvidia si a lor RTX 3090.
RTX 3080 s-a confruntat si ea cu niste probleme asemanatoare, dar asta nu ar fi trebuit sa fie valabil si in cazul surorii mai mari. Si totusi…
Cum RTX 3090 este momentan cea mai puternica placa video de pe piata, te-ai fi asteptat sa iti care jocurile next-gen pe setari grafice maxime, rezolutie 4K si ray tracing. Ei, intr-un fel, le cara, dar, vorba aia, nu tot ce zboara se mananca. Cel putin, in cazul noului titlu al seriei Assassin’s Creed
Chestiunea FPS-urilor este de viata si de moarte (?)
E adevarat ca jocul se afla la rascruce de generatii in ceea ce priveste hardware-ul. Prin urmare, ar trebui sa fie „bine primit” de consolele si specificatiile nex-gen, dar si de RTX-uri, in cazul nostru, .
Problema este in felul urmator. Assassin’s Creed Valhalla ruleaza pe 3090 cu setari ultra 4K la 56 de FPS-uri. Nu te zgarie pe retina. Dar in portiunile de nivel aglomerate, sau cand trebuie sa faci Settlement Building, acolo e baiul. Framerate-ul scade brusc si violent la 40 de FPS-uri. Iar jocul asta abunda in level design foarte dens cu multe NPC uri si randari.
Interesant este ca nu se stie deocamdata nimic de felul in care jocul se comporta in gradina vecinilor rosii, pe RX 6900 XT la ultra 4K.
Insa nu doar PC-urile se confrunta cu genul asta de probleme. Pe consolele next-gen, Assassin’s Creed Valhalla nu are rezolutie nativa 4K, chiar daca este specificat ca jocul are 60 FPS-uri si pe Xbox Series X, si pe PS5.
Rabdarea e o virtute, si nu doar pentru Assassin’s Creed Valhalla
Problemutele de genul asta sunt destul de recurente chiar si pe specificatiile de top. Tot mai multi producatori se chinuie sa lanseze jocuri AAA care sa foloseasca din plin resursele next-gen. Si asta in conditiile in care placile video high-end, de pilda, inca nu reusesc sa faca uz de potentialul intreg al sistemelor.
Sa ne gandim la Demon’s Souls Remastered. Desi este unul din cele mai atractive si mai asteptate jocuri pentru PS5, nu are ray tracing, probabil cea mai dorita caracteristica pentru hardware-ul next-gen. La polul opus, Assassin’s Creed Valhalla este un titlu extrem de pretentios, dar cu propriile sale talente si minunatii.
La finalul zilei, nu este nimic din ceea ce un patch sau un fix nu pot rezolva. Cata vreme Ubisoft sunt ocupati cu AAA-uri precum Watch Dogs Legion, deja prezent pe current-gen, putem trece cu vederea (sper) micile scapari de moment.