Minecraft – Update-ul raytracing este live

Cum zboara timpul atunci cand companiile (Mojang) nu te tin la curent cu planurile (ma uit la tine, Minecraft) pe care le-au anuntat cu secole in urma. Sau, cel putin, asa mi se pare mie. Iar Minecraft nu este o exceptie.
Acum ceva vreme, umbla vorba ca sandbox-ul de ma Mojang sa primeasca update pentru raytracing, printr-un parteneriat cu Nvidia. Tin minte ca ni se oferisera si cateva teasere si imagini care sa ne ajute sa ne facem o idee. A urmat apoi o perioada beta a update-ului pentru ca opt luni mai tarziu update-ul sa fie lansat oficial, disponibil pentru toti jucatorii de Minecraft pe Windows 10.
Vei avea nevoie de un RTX serios, care stie meserie, iar cei echipati cu o astfel de placa video vor primi si un phisically based texture pack menit sa imbunatateasca experienta raytracing din Minecraft. Asta inseamna iluminare eficienta, water reflections si umbre trasate cu acuratete.
Pentru a putea beneficia de raytracing, jucatorii vor descarca harti RTX-enabled sau isi vor crea propriile lumi, folosind texture pack-ul pentru rendering special, cu mentiunea ca multiplayer-ul va functiona si daca unul din prieteni nu are un GPU compatibil cu raytracing.
Hartile RTX-enabled pentru Minecraft sunt deja disponibile in Marketplace, tot mai mult continut fiind adaugat pe zi ce trece. La acestea se adauga inca doua harti speciale, si anume Colosseum RTX, care le permite jucatorilor sa exploreze o lume bazata pe Imperiul Roman, si Dungeon Dash RTX, prin ale carei dungeon-uri si biomuri unice te vei aventura, facand challenge-uri care cresc in dificultate.