EA cumpara studioul Codemasters – Take-Two iese din schema

Codemasters, dezvoltatorii renumiti pentru jocurile racing, schimba tabara si bat palma cu cei de la EA. Cu putin timp in urma, studioul urma sa fie cumparat de catre Take-Two Interactive, taticul 2K si Rockstar.
Codemasters se reorienteaza, lasand in urma oferta destul de saracacioasa propusa de Take-Two, si isi indreapta atentia catre beneficiile pe care le poate oferi EA, alaturi de un castig de 1.2 miliarde de dolari.
Cu ajutorul acestei afaceri, EA va detine inca o serie importanta de jocuri video, pe langa francizele Need for Speed si Burnout. Ceea ce nu e neaparat o veste chiar atat de buna. Prin cine stie ce miscari birocratice, compania a predat licenta pentru seria NFS celor de la Criterion, responsabili cu jocurile Burnout si cunoscuti inedosebi pentru popularul NFS Hot Pursuit, incercand, probabil, sa isi reprofileze o parte din departamente.
Desi lucrurile nu stau tocmai bine pentru respectivele francize, EA doreste sa-i convinga pe dezvoltatorii de la Codemasters ca achizitia va oferi beneficii de ambele parti, studioul avand ocazia sa profite de strategiile de marketing dezvoltate de EA pentru a extinde fanbase-ul seriilor deja existente, de tipul Dirt, Project Cars si F1.
Industria noastra este in crestere, la fel si industria jocurilor cu masini. Impreuna vom reusi sa facem primi pasi intr-o noua era a entertainment-ului bazat pe racing. Andrew Wilson, CEO EA
Ramane de vazut in ce directie va indrepta soarta jocurile produse de Codemasters. Cata vreme studiourile sunt stranse cu usa de catre EA, licentele pentru francize devin din ce in ce mai greu de pastrat, fiind achizitionate contra unor sume maricele, insa profitul rapid nu este intotdeauna cea mai inteleapta strategie.