Google ar putea părăsi Australia permanent în urma unei dispute
În ultima vreme am fost martorii câtorva dispute între Google și Australia, iar finalul acestui conflict ar putea îndemna compania să părăsească continentul permanent, luându-și după ea și motorul de căutare. Mărul discordiei pare a fi o nouă lege prin care Australia vrea ca toate marile companii tech să cedeze o parte din venituri către redacțiile care scriu materialele afișate pe diverse platforme.
Asta ar afecta în mod direct companii americane precum Google, Facebook și alții. Însă amenințările și contestațiile nu par să îi sperie pe australieni, iar prim-ministrul Scott Morrison a susținut că nimeni din echipă sa nu „se va speria” de aceste amenințări. Deși Australia nu este nici de departe o putere atât de mare în zona online, o astfel de lege ar putea fi începutul unei schimbări la nivel global.
Daca aceasta versiune a legii urmeaza sa intre in vigoare, nu vom avea de ales decat sa retragem Google Search din Australia. Mel Silva, Managing Director, Google Australia
Compania americană nu vrea însă să audă de o astfel de lege, deoarece ar trebui să renunțe la o parte din venituri. În același timp, prin intermediul acestei legi creatorii de conținut vor primi un ajutor bine-meritat. Fix acesta este și motivul pentru care Australia a venit cu această lege, întrucât industria de presă scrisă a scăzut dramatic în ultimii ani, iar internetul este vinovatul principal. Prin intermediul acestei legi, companii precum Google ar da un mic procent înapoi celor care scriu materialele pe care motorul de căutare le afișează.
O mișcare proastă din partea Google
Într-un conflict în care niciuna dintre tabere nu pare să accepte un compromis, Google a amenințat că își va retrage motorul de căutare din Australia. Ba mai mult decât atât, compania a început să folosească reclame prin care să atragă atenția vis-a-vis de această „problemă” și să-și informeze utilizatorii despre cum vor fi afectați. Sau mai pe scurt, șantajează oamenii și îi amenință că își vor pierde motorul de căutare favorit și accesul la YouTube; iar asta este o mișcare de prost gust!
O companie atât de mare precum Google nu ar trebui să recurgă la astfel de tactici mizerabile, însă în 2021 pare că pur și simplu nu mai contează. Iar această mișcare este cu atât mai rușinoasă cu cât încasările din zona de știri ale companiei în 2020 au însumat circa 7.7 miliarde de dolari. Dacă legea propusă de Australia va intra în vigoare, doar două companii vor fi afectate în mod direct încă de la început. Adică, pe lângă Google va mai fi taxat și Facebook. Până în acest moment, rețeaua de socializare nu a comentat nimic și nu a luat nicio măsură, dar nu este timpul pierdut.