Noile versiuni Tesla Model X și Model S renunță la schimbătorul de viteze în favoarea controlului touch-screen
Tesla Model X și Model S primesc un facelift interesant, iar primele imagini randate arată un habitaclu destul de extravagant, în conformitate cu spiritul la fel de extravagant al lui Elon Musk. Pe această cale, sistemul de infotainment prezent pe cele două mașini electrice va juca mai mult decât rolul asistentului care îți deschide Waze-ul sau poate chiar jocurile alimentate de Navi 23-urile celor de la AMD. Dap, dashboard-ul va funcționa și ca un schimbător de viteze pentru Model X și Model S.
Tesla Model S vine cu un sistem pe care poți juca până și Cyberpunk 2077
Potrivit Autoblog, Tesla Model X și Model S renunță la clasicul schimbător de viteze de pe o cutie manuală, în favoarea controlului prin intermediul ecranului touchscreen de la bord. Pentru asta, Tesla Owners Silicon Valley a postat o mică demonstrație pe Twitter, prin care ni se arată modul în care această schimbare ar trebui să funcționeze. Display-ul cel mai apropiat de șofer prezintă o iconiță de forma unei mașini. Trăgând-o cu degetul în sus și în jos pe ecran, selectezi vitezele, iar simpla apăsare a iconiței aduce pe ecran două săgeți care mai mult ca sigur că indică direcția de deplasare. În ceea ce privește parcarea sau staționarea, probabil că va fi necesar un altfel de gest, la fel de intuitiv. Cred.
New gear shifting in the s/x refresh pic.twitter.com/0Me0WvSv4Y
— Tesla Owners Silicon Valley (@teslaownersSV) March 24, 2021
Telsa Model X și Model S sfidează legal regulile
În cazul în care vă întrebați, metoda aceasta de schimbat vitezele pe Tesla Model X și Model S nu încalcă reglementările impuse de Guvernul Statelor Unite. Si ce surpriză, căci Elon Musk este acel tip de persoană care are tendința de a viola constant legile auto, fie printr-un design bizar al volanului, fie prin dorințele neortodoxe de a pune propulsoare de Falcon9 pe mașinile sale. Singura condiție este ca modalitățile de transmisie să fie foarte clar evidențiate atunci când mașina este utilizată.
Unii se întreabă de ce s-a recurs la o astfel de alternativă pentru Tesla Model X și Model S. Fie că este vorba de reducerea costului de producție (cam te costă să fabrici în masă bețe cu mâner) sau facilitarea condusului (să faci pe Napoleon și cu ochii, și cu mâna pe volan și schimbător, și cu picioarele pe pedale poate fi o corvoadă), pare că Elon vrea cu tot dinadinsul să demonstreze HBO-ului că Westworld are loc acum, în 2021. De altfel, magnatul susține că poți face override acestui sistem de gear shifting, ba chiar îl poți lăsa să-și facă de cap atunci când mașina detectează de una singură direcția de mers și obstacolele de pe drum. Și totuși, oare cum s-ar descurca Tesla Model X sau Model S pe drumurile României? Ai rămâne cu volanul în mână și cu roțile la ultimul semafor când dai într-o groapă?