Tim Drone

Suplimente care te ajută să scazi glicemia dacă ai diabet sau prediabet

Oamenii de știință au testat, de-a lungul timpului, mai multe suplimente nutritive diferite pentru a determina dacă acestea ajută sau nu la scăderea glicemiei.

Sursă foto: Shutterstock

De astfel de suplimente ar putea beneficia pacienții cu prediabet sau cei cu diabet, în special persoanele cu diabet de tip 2. Reține că suplimentele nutritive nu pot înlocui medicamentele pentru diabet prescrise de medicul tău specialist!

Vitamina D

Experțîi de peste Ocean spun că deficiență (carență) de vitamina D în organism este considerată un potențial factor de risc pentru diabetul de tip 2. În cadrul unui studiu, 72% dintre participanții cu diabet de tip 2 aveau deficit de vitamina D în organism, la începutul cercetării, scrie doc.ro.

După 2 luni de cură, timp în care au luat suplimente de 4500 de IU de vitamina D, zilnic, atât glicemia „pe nemâncate”, cât și hemoglobină glicata au avut valori îmbunătățite. 48% dintre participanți au avut o valoare a hemoglobinei glicate care a arătat un control bun asupra glicemiei. Această vitamina poate îmbunătăți funcționarea celulelor beta-pancreatice, care produc insulină și care cresc răspunsul organismului la insulină.

Aloe Vera

Plantă îi poate ajută pe pacienții care încearcă să își scadă valorile glicemiei. Suplimentele sau sucurile făcute din frunzele de aloe vera ar putea ajută, spun studiile, la scăderea glicemiei și la scăderea hemoglobinei glicate (Hb A1c) în rândul pacienților cu prediabet sau cu diabet de tip 2.

O analiză ce a inclus 9 studii referitoare la paciențîi cu diabet de tip 2 a arătat că suplimentele cu aloe (administrate pe o perioada de 4-14 săptămâni) a redus glicemia „pe nemancate” cu până la 46,6 mg/dl și hemoglobină glicata cu până la 1,05%.

Ginsengul american

S-a arătat că acesta scade glicemia de după masă cu aproximativ 20% în cazul persoanelor sănătoase și în cazul celor cu diabet de tip 2. Ginsengul american poate îmbunătăți răspunsul celulelor și poate crește secreția de insulină a organismului. Ia-l întocmai cum îți recomandă medicul tău și evita să îl combini cu medicamentele din clasa anticoagulantelor (pentru subțierea sângelui).

Scorțișoară

Suplimentele cu scorțișoară sunt făcute fie pe baza pudrei de scorțișoară (integrale), fie dintr-un extract. Multe studii sugerează că scorțișoară ajută la scăderea glicemiei și că îmbunătățește controlul diabetului. Când persoanele cu prediabet au luat 250 mg de extract de scorțișoară înainte de micul dejun și de cină, pe o perioada de trei luni, acestea au observat o scădere cu 8,4% a glicemiei „pe nemancate”, mai arată cercetările. Doză recomandată de extract de scorțișoară este de 250 mg, de două ori pe zi, înainte de mese. Întreabă-ți medicul dacă acest gen de suplimente te pot ajută.

Acidul lipoic

Numit și acid alfa lipoic sau ĂLA, acesta este un compus asemănător vitaminelor și totodată un puternic antioxidant produs în ficat și care se găsește în unele alimente (de exemplu, în spanac, broccoli și carnea roșie). Când persoanele cu diabet de tip 2 au luat doze de 300 mg, 600 mg, 900 mg sau 1200 mg de acid lipoic, pe lângă tratamentul pentru diabet, pe o perioada de 6 luni, glicemia pe nemancate și valoarea hemoglobinei glicate au scăzut pe măsură ce doză a fost crescută.

ĂLA poate îmbunătăți sensibilitatea la insulină, însă trebuie să reținem că poate dura câteva luni până când pacientul observă aceste efecte. De asemenea, ĂLA poate proteja împotriva stresului oxidativ cauzat de glicemia mare. Respectă dozele recomandate de medic (acestea sunt, în general, cuprinse între 600 și 1200 mg, pe zi) și momentul în care acesta îți spune că trebuie să iei suplimentele.

Atenție!

Discuta pe tema suplimentelor cu medicul tău specialist, în special dacă iei medicamente orale sau îți faci injecții cu insulină pentru diabet. Unele dintre suplimentele acestea pot avea interacțiuni cu medicamentele și pot crește riscul că glicemia să scadă prea mult (hipoglicemie). Nu încerca toate suplimentele odată.

Fiecare supliment nou se încearcă singur, nu în combinație cu altele. Verifică-ți glicemia în mod regulat, pentru a urmări orice fel de modificări apar în decursul a mai multe luni.

SURSĂ ARTICOL

Visits: 6

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *