Tim Drone

Cum să îți accelerezi metabolismul după 50 de ani

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, devine din ce în ce mai dificil să ne menținem greutatea, iar acest lucru se petrece din cauza că metabolismul încetinește odată cu procesul natural de îmbătrânire.

Potrivit oamenilor de știință americani, după ce depășim vârstă de 20 de ani, cu fiecare 10 ani care trec, organismul arde cu 150 de calorii mai puțin în fiecare zi. Astfel, metabolismul încetinește treptat, scrie doc.ro.

Specialiștii au observat că, în ciuda stilului de viață la fel de activ, după vârstă de 50 de ani, avem tendința să câștigăm cel puțin 1 kilogram în plus pe an. Există, însă, câteva lucruri pe care le poți face pentru a-ți menține metabolismul accelerat în ciuda trecerii anilor.

Lucrează-ți musculatura – pierderea masei musculare este principalul factor care contribuie la încetinirea metabolismului. Așadar, antrenează mai intens grupele de mușchi, astfel încât să combați acest efect al îmbătrânirii. Antrenamentele cu greutăți, dar și cele de rezistență ajută atât la arderea grăsimilor, cât și la menținerea masei musculare. Specialiștii recomandă antrenarea mai multor grupe de mușchi în același timp, cu ajutorul unor exerciții specifice. Un antrenor de fitness te poate ajută în acest sens.

Fii mai activ, în general – un stil de viață mai activ în fiecare zi are un impact mai intens asupra metabolismului decât o ora de exerciții intense practicate o dată sau de două ori pe săptămâna. Renunţa, deci, la lift în favoarea scărilor, mergi mai mult pe jos, joacă-te cu nepoțeii, nu mai folosi mașină sau mijloacele de transport în comun pe distanțe scurte și vei stimula astfel arderile.

Programează-ți antrenamentele la orele potrivite – specialiștii recomandă să incorporăm activitatea fizică atât în rutină de dimineață, cât și în cea de seară. Așa cum antrenamentul de dimineață îți stimulează metabolismul la început de zi, cel de seară împiedică metabolismul să încetinească.

Mănâncă proteine de origine animală, însă nu exagera cu cantitățile – din păcate, proteinele în exces vor fi depozitate de organism sub formă de grăsimi, nu sub formă de masă musculară. De aceea, după vârstă de 50 de ani, trebuie să fii foarte atent la cantitățile de carne consumate. Echilibrează alimentația asociind carnea cu legume din belșug și mai înlocuiește uneori proteinele de origine animală cu cele din surse vegetale precum fasolea, broccoli sau mazărea.

Nu renunţa la nicio masă principala din zi – mâncând la aceleași ore și evitând înfometarea, vei reuși să îți menții metabolismul alert. Masă de dimineață este în mod deosebit importantă – dacă sări peste ea, metabolismul va rămâne „adormit” pentru o perioada mai îndelungată.

Cum funcționează metabolismul și cum accelerăm arderile

Fii atent la numărul de calorii consumate – muncești din greu pentru a menține metabolismul alert, însă asta nu înseamnă că poți mânca ce și cât vrei. Caloriile sunt importante – o femeie de peste 50 de ani cu un stil de viață activ are nevoie de 2000, maximum 2200 de calorii pentru a-și menține greutatea, în timp ce un bărbat de aceeași vârstă, la fel de activ, are nevoie de 2400 – 2800 de calorii.

Cu cât ești mai puțin activ, cu atât mai mic este numărul de calorii de care ai nevoie. Umple-ți farfuria cu alimente cu densitate calorică mică, precum legumele, fructele, produsele lactate sărace în grăsimi și carnea slabă.

Hidratează-te – nu neglija hidratarea organismului, întrucât este extrem de importantă atunci când vine vorba despre menținerea metabolismului alert. Rată metabolică crește cu 30% la o ora după ce bem 2 căni cu apă la temperatura camerei – asta pentru că organismul se străduiește să aducă apă la temperatura corpului. Nu este important mecanismul însă, ci important e rezultatul: faptul că metabolismul este accelerat.

SURSĂ ARTICOL

Visits: 5

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *