Tim Drone

Am aflat zece lucruri despre Ghost Recon Frontline direct de la dezvoltatorii jocului (interviu)

Ubisoft aniversează 20 de ani de Ghost Recon cu lansarea unui nou titlu din serie: Ghost Recon Frontline. Acesta este un proiect dezvoltat de Ubisoft București, iar asta înseamnă că am avut ocazia să schimb câteva vorbe cu oamenii din spatele proiectului într-un interviu ceva mai relaxat decât de obicei, la o cafea pe Discord.

Înainte de a trece la interviu, o să vă prezint pe scurt câteva informații despre Ghost Recon Frontline deoarece are potențialul de a deveni un joc foarte popular. În primul rând va fi un titlu free-to-play, în care ești aruncat pe un câmp de luptă imens. Abordarea jocului este de tip „massive PvP shooter” și în comparație cu Wildlands și Breakpoint, de această dată vedem lucrurile din perspectiva first-person. Iar partea cea mai interesantă este un mod de joc în care mai bine de 100 de jucători încearcă să scape de pe o insulă.

Ghost Recon Frontline

Dar până să urlați că nu mai vreți jocuri battle royale, lăsăți-mă să termin. Ghost Recon Frontline nu se vrea a fi un titlu battle royale de duzină, astfel nu vei fi constrâns de un cerc de energie, ori de furtuni, ori de alte vicisitudini în lupta spre victorie. În schimb, va trebui să abordezi lucrurile foarte tactic și să te coordonezi bine cu coechipierii tăi pentru a îndeplini diverse obiective de pe hartă. După ce ați adunat destul intel, va trebui să va îndreptați spre o zonă de extracție în care sa așteptați elicopterul.

Vă amintiți când am spus că sunt mai bine de 100 de jucători pe hartă simultan? Ei bine, cam toți cei care mai sunt în viață vor încerca să vă oprească evadarea, sau chiar mai mult de atât, să va fure informațiile și să fugă cu ele în locul vostru. Iar asta contribuie la atmosfera jocului și te împinge spre abordări tactice care să îți ia prin surprindere adversarii.

Ghost Recon Frontline

Ghost Recon Frontline oferă un sistem de clase unic, care le permite jucătorilor să își îmbunătățească și să își personalizeze fiecare contractor. În primă instanța vor fi disponibile trei clase de contractori, urmând ca până în ziua lansării oficiale să mai fie adăugate câteva:

  • Assault Class – Îți oferă tot ce ai nevoie pentru lupte la distanțe mici și manevre tactice;
  • Support Class – Ai elemente de protecție superioare și abilități de fortificare;
  • Scout Class – Poți survola zona de luptă, dezvăluind pozițiile inamicilor, ca mai apoi să-i elimini de la distanță fără a risca să fii prins la mijloc.

Primele teste pentru Ghost Recon Frontline vor începe pe data de 14 Octombrie 2021, iar accesul va fi limitat doar la jucători pe PC din Europa. Dacă vrei să fii printre primii care joacă cel mai nou titlu Ghost Recon, te poți înscrie pe www.ghostreconfrontline.com

Interviu cu creatorii lui Ghost Recon Frontline

Pentru a marca lansarea celui mai nou proiect dezvoltat de studioul Ubisoft din București, am stat de vorbă cu o parte din „vinovații” din spatele acestui joc. Înainte de a trece la întrebări, să facem cunoștință cu băieții. Este vorba despre Bogdan Bridinel și Alexandru Rais, dar ii voi lăsa pe ei să se prezinte.

„Eu sunt Bogdan Bridinel, Creative Director la Ghost Recon Frontline. Lucrez la toate componentele jocului alături de membrii echipei și rolul meu cel mai important este ca jocul să aibă o viziune stabilă și clară, astfel încât toate componentele să lucreze împreună în ceva unitar.”

„Salut, mă numesc Alexandru Rais și sunt Game Design Director la Ghost Recon Frontline. În trecut am lucrat numai la titluri Ghost Recon, Wildlands și Breakpoint, iar acum mă ocup de toate componentele care s-ar clasifica drept gameplay. Împreună cu Bogdan, suntem parte din echipa care a lucrat la Frontline.”

Întrebarea #1: Este Frontline un proiect 100% românesc?

B.B.: În ziua de azi nu prea mai există proiecte dezvoltate 100% într-un loc. Jocul este dezvoltat în mare parte la studioul din București, dar am primit ajutor și de la studiourile Ubisoft din Craiova, Belgrad, Odessa și Kiev.

Întrebarea #2: Chiar și asa, vom vedea scris mare, în Credits, Ubisoft București?

B.B.: Sincer, fiind un joc online nu cred că ne-am gândit la credits încă. Acestea apar de obicei la finalul jocurilor single-player după ce termini povestea. Nu a fost un subiect atât de important pentru noi.

Întrebarea #3: Cați oameni au fost implicați în acest proiect?

B.B.: Peste 300 de oameni au făcut parte din producție, iar majoritatea sunt angajați ai Ubisoft București.

Întrebarea #4: Cum se diferențiază Frontline de celelalte jocuri Battle Royale de pe piață?

B.B.: Am vrut să exprimăm personalitatea Ghost Recon în acest joc. Pentru noi a fost important să oferim genul ăsta de libertate, în care nu ai constrângeri și poți juca așa cum vrei, să ai strategia ta. În primul rând, aici a fost ancora noastră: cum să facem un joc care este diferit de altele, dar în același timp să exprime identitatea seriei într-un format PvP la scară mare?

Întrebarea #5: Spuneți-mi care este acel „ceva” care vi s-a părut interesant în procesul de dezvoltare.

A.R.: Cu siguranță, cel mai important pentru mine a fost cât am prototipat la modul de joc flagship, adică Expedition și modul în care a evoluat pe parcurs, pe măsură ce am iterat la el.

B.B.: Dacă este să aleg realist și pentru mine Expedition este lucrul cel mai important și interesant pe care l-am făcut. Ca un lucru mai distinct, au fost foarte importante toate uneltele care te ajută să ai impact în modul în care funcționează câmpul de luptă. Spre exemplu, faptul că poți să aduci anumite elemente de cover, să creezi defense-uri și așa mai departe. Astea au fost lucrurile care mi-au fost mie foarte dragi încă dinainte să reușim să-l facem să meargă și pe care am insistat foarte mult.

Interviu Ghost Recon Frontline

Întrebarea #6: Free-to-play sau nu free-to-play? O să avem un Battle Pass și microtranzacții, iar dacă da, ce impact vor avea aupra jocului?

B.B.: Jocul este free-to-play și putem spune deja că o să avem un Battle Pass în fiecare sezon. Mai avem un Store în care sunt diverse lucruri, dar sunt elemente cosmetice care nu influențează experiența de joc.

Întrebarea #7: Știm cu toții că problema cel mai des întâlnită în jocurile multiplayer sunt așa numiții „codați„. Cum ați abordat problema trișorilor?

A.R.: Evident că este o problemă și toate proiectele se confruntă cu asta. Avem un sistem de anti-cheat la care lucrăm și încercăm să-l facem cât se poate de bullet-proof. Avem un sistem de reporting și o să reacționăm live pe măsură ce evoluează situația.

Întrebarea #8: Sunteți pregătiți pentru o situație de criză, precum influxul de cheateri de pe Call of Duty Warzone?

B.B.: Este destul de clar că putem învăța de la alte proiecte și am început destul de devreme în producție, chiar foarte devreme și la componenta de anti-cheat și suntem pregătiți să reacționăm. Este un lucru considerat inevitabil deci trebuie să fim pregătiți.

Ghost Recon Frontline

Întrebarea #9: Care credeți că va fi elementul care va atrage cei mai mulți jucători în lumea lui Ghost Recon Frontline?

B.B.: Mi se pare foarte greu să spunem. Evident că aspirația noastră este ca jocul să se simtă și foarte distinct și experiența în sine să fie puternică și interesantă. Din acest motiv facem aceste teste foarte devreme, ca să avem timp să observăm reacția jucătorilor cu destul de mult timp înainte de lansare pentru a putea lua decizii și să reacționăm la ce aflăm acum.

Întrebarea #10: Dacă tot a venit vorba de implicarea jucătorilor profesioniști și a creatorilor de conținut în dezvoltarea lui Frontline, avem vreun nume cunoscut din România care a fost implicat activ în procesul de feedback?

Stefan Marinescu, Brand Director: Intervin eu. Ca să îți răspund pe scurt, nu. Nici creatorii de conținut și nici jucătorii pro nu sunt din România. Asta nu înseamnă că nu suntem deschiși să lucrăm cu oamenii de aici. Pe măsură ce avansăm cu proiectul, vom extinde lista de invitații și cu siguranță luăm în considerare și oameni din România.

SURSĂ ARTICOL

Visits: 4

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *