PlayStation 5 ar putea beneficia de ray-tracing îmbunătățit

Noua consolă a celor de la Sony și-a făcut simțită puterea necesară ray-tracing-ului în lansări precum Spider-Man: Miles Morales și Ratchet & Clank: Rift Apart. PlayStation 5 are performanțe grafice impresionante, dar pentru producători, acesta este doar începutul. Sony vrea să stoarcă și mai multă putere din măruntaiele lui PS5, astfel încât ne-am putea trezi în viitor cu un ray-tracing pe consolă mult mai bun.

Compania a realizat un brevet care detaliază o nouă tehnologie pentru accelerarea funcției de ray-tracing. În mare, ideea este ca PlayStation 5 să poată accelera procesul de randare cu RT activat și în același timp să reducă din workload-ul procesorului grafic. Pentru a ajunge la performanța asta, Sony s-a gândit la un RTU (Ray Tracing Unit), care va funcționa independent de GPU. Acest RTU ar opera asincron alături de un program pentru shadere, astfel încât performanța ray-tracing să crească simțitor.

În viitor am putea vedea un PlayStation 5 Pro

Problema este că actualul PlayStation 5 nu ar fi capabil să găzduiască unitatea cu pricina. Consola pe care o știm funcționează în prezent cu ajutorul unei plăci video de la AMD pe arhitectura RDNA 2. Asta înseamnă că este un GPU care are propriile sale nuclee dedicate ray-tracing-ului iar în cele din urmă, adiția unui RTU suplimentar necesită un refresh al hardware-ului consolei. Dacă Sony nu găsește o soluție pentru a integra noua tehnologie pe consola actuală, este foarte probabil ca refresh-ul să fie rezervat unui PlayStation 5 Pro sau poate chiar unei noi generații.

SURSĂ ARTICOL

Visits: 21