Google începe să testeze variable refresh rate pe dispozitivele Chrome OS
Google dă startul sesiunii de testare a VRR-ului (variable refresh rate) și după cum observă About Chromebooks, aceasta poate fi accesată în Chrome OS 101 Dev Channel. Ca să o poți activa, trebuie să dai enable unui flag în adresa chrome://flags#enable-variable-refresh-rate. Astfel, Google spune că VRR-ul poate fi utilizat pe „ecranele compatibile”.
VRR este o funcție avantajoasă care reduce efectele acela vizuale de tearing neplăcute atunci când te joci. Practic, VRR-ul sincronizează rata de refresh a unui display cu framerate-ul a ceea ce se derulează pe ecran. Rezultatul este o experiență de joc mai smooth, semn că Google intenționează să optimizeze gameplay-ul pe Chrome OS. Mi se pare o mișcare logică având în vedere faptul că dezvoltatorul a anunțat că va oferi suport nativ pentru Steam pe dispozitivele care rulează Chrome OS.
Chrome OS vrea să intre și pe piața de gaming
Informațiile se aliniază cumva și cu zvonurile privind lansarea unor modele de Chromebook destinate gaming-ului. Dacă vă mai amintiți, un flag ascuns te lăsa să-ți activezi RGB-ul pe tastatura dispozitivului iar asta se combină și cu niște nume de cod care aduc în discuție respectivele Chromebook-uri de gaming. Pe de altă parte, se speculează că suportul pentru VRR este mai degrabă destinaet viitoarelor tablete Chrome OS. Și chiar ar fi un game changer, în condițiile în care nume mari pe piață – Samsung și Apple – oferă fie 120Hz refresh rate, fie ProMotion (adică VRR), fie ambele.