Cât de rapidă este noul GPU Intel Xe DG1?
De când Intel a dezvăluit intenția sa de a construi plăci video dedicate, s-au ivit două întrebări foarte bune „Cât costă?” și „Cât de rapidă este?”.
Din moment ce deocamdată avem parte doar de placa Intel Xe DG1, gândită mai mult pentru accelerare de compute, decât pentru grafică (fiind astfel un General Processing Unit, nu un Graphics Processing Unit), nu părea de parcă vom avea vreun răspuns prea curând. Practic, tot nu avem, dar dacă sunteți curioși să vedeți de ce este în stare acest GPU la părțile de Compute, atunci aveți noroc, fiindcă s-au scurs pe internet rezultatele câtorva teste efectuate în CompuBench și în Geekbench. Puteți vedea rezultatele mai jos:
Dacă sunteți curioși ce înseamnă asta în contextul celorlalte plăci de pe piață, Videocardz.com a întocmit un tabel ce compară Intel Xe DG1 cu două alte modele de la AMD și GeForce. Din păcate, nici una dintre aceste companii nu are hardware atât de low-end încât să fie o comparație cinstită. Dar, măcar ca o idee generală, puteți vedea unde se află deocamdată Intel cu dezvoltarea de hardware și drivere.
Intel Xe DG1 performance | |||
---|---|---|---|
Intel Xe DG1 | AMD Radeon RX 5500 XT | NVIDIA GeForce GTX 1650 | |
Technology | 10nm Gen12 | 7nm Navi 14 XTX | 12nm TU117-300 |
Cores | |||
Max FP32 Compute |
2.3 TFLOPS |
4.8 TFLOPS |
3.0 TFLOPS |
Boost Clock | |||
Memory Clock | ? | ||
Memory |
3GB ? 96-bit |
4GB G6 128-bit |
4GB G5 128-bit |
CompuBench | |||
Ocean Surface Simulation | |||
Catmull-Clark L3 | |||
Catmull-Clark L5 | |||
Vertex Conn. & Mergin | |||
Subsurface Scattering | |||
Subsurface Scattering MP | |||
TV-L1 | |||
Source | result | result | result |
Geekbench | |||
Total OpenCL Score | |||
Sobel | |||
Histogram Equalization | |||
SFFT | |||
Gaussian Blur | |||
Face Detection | |||
RAW | |||
Depth of Field | |||
Particle Physics | |||
Source | result | result | result |