Tim Drone

Ce poți face dacă ai un copil supraponderal

În cazul în care copilul tău este supraponderal, există multe măsuri pe care le poți lua pentru a-l ajuta să ajungă la o greutate sănătoasă.

Ca părinte, uneori poate fi dificil să-ți dai seama când copilul tău este supraponderal. Un copil poate să nu pară deosebit de greu sau de voluminos pentru a-ți lăsa impresia că are probleme cu greutatea.

Cercetările arată că dacă un copil are o greutate potrivită pentru înălțimea și vârsta lui, el tinde să fie mai sănătos, să învețe mai cu ușurință și să fie mai sigur pe el. De asemenea, este mai puțin probabil să aibă o stimă de sine scăzută sau să fie agresat de alți copii din cauza felului în care arată. De asemenea, este mai puțin susceptibil să aibă probleme de sănătate mai târziu în viață, scrie doc.ro.

Ca părinte, poți face multe lucruri pentru a ajuta copilul să ajungă la o greutate mai sănătoasă. Iată câteva sfaturi practice prin care poți ajuta copilul să își mențină o greutate sănătoasă sau să ajungă la ea:

fii un bun exemplu pentru el

încurajează-l să aibă activitate fizică zilnic, care să dureze de la 60 de minute și până la câteva ore

servește-i porții de mâncare potrivite pentru un copil, nu pentru un adult

oferă-i alimente, băuturi și gustări sănătoase

asigură-te că nu petrece foarte mult timp în fața ecranelor și că doarme suficient.

Fii un bun exemplu pentru copilul tău

O modalitate de a-i insufla obiceiuri bune copilului tău este ca tu să fii un bun exemplu, deoarece copiii învață mai mult din ce văd la tine decât din ce le spui că e bine să facă. Dacă tu mănânci burgeri cu cartofi prăjiți, iar copilului îi spui că trebuie să mănânce pâine integrală cu carne slabă și crudități, s-ar putea să nu ai mare succes în a-l face să mănânce sănătos. Pentru mesele luate acasă, alcătuiește un meniu echilibrat pe care toată lumea din familie să îl respecte.

De asemenea, în loc să stați pe internet prea mult timp, mai bine ieșiți în parc sau mergeți să vă plimbați cu bicicletele. Să mergi la înot împreună cu copiii poate fi nu doar un mijloc de a fi activi, ci și o modalitate foarte bună de a petrece timp împreună. E bine să reții că orice schimbări pe care le faci în alimentația și în stilul de viață al copilului sunt mult mai ușor de acceptat dacă implică întreaga familie.

Fii activ și încurajează-l și pe copil să facă mișcare

Copiii supraponderali nu trebuie să facă mai multe exerciții fizice decât copiii mai subțiri. Toți copiii ar trebui să aibă cel puțin 60 de minute de activitate fizică pe zi pentru a-și menține starea bună de sănătate. Cele 60 de minute pot fi împărțite în mai multe activități sportive scurte, de 10-20 de minute. Pentru copiii mai mici, acestea poate lua forma jocului activ (jocuri cu mingea, alergări, balansoare, cățărare etc.). Pentru copiii mai mari, activitate fizică poate însemna mers cu bicicleta, skateboarding, mers pe jos la școală, înot, dans sau arte marțiale.

Servește-i porții pentru copii, nu pentru adulți

Nu-ți hrăni copilul cu porții supradimensionate. Există foarte puține îndrumări oficiale cu privire la cantitatea de mâncare necesară copiilor, așa că va trebui să îți folosești propria judecată. O regulă bună este să începi mesele cu porții mici și să lași copilul să ceară mai mult dacă îi mai este foame. Nu-l forța să termine tot din farfurie și nici să mănânce mai mult decât vrea. Nu îi pune mâncare unui copil mic în farfurii de dimensiuni mari, pentru adulți, deoarece îl încurajezi să mănânce mai mult decât are nevoie.

Alcătuiește mese sănătoase

Copiii, la fel ca adulții, trebuie să mănânce în fiecare zi cinci sau mai multe porții de fructe și legume (crude, fierte, coapte, uscate), pentru că sunt o sursă excelentă de fibre, vitamine și minerale. Nu ar trebui să fie greu să ajungi la 5 fructe și legume pe zi: pur și simplu ai grijă ca la fiecare masă să existe măcar o legumă neamidonoasă în farfuria copilului, iar fructele pot fi incluse în micul dejun sau în gustări. Un suc de fructe 100% neîndulcit de 150 ml sau un suc de legume în care pui și o portocală reprezintă o porție din 5, de exemplu.

Reține că unui copil tu îi formezi gusturile și că el nu se naște având aceleași pofte alimentare pe care le ai tu. Dacă nu îi oferi copilului alimente cu zahăr adăugat sau cu conținut ridicat de grăsimi, precum dulciurile din comerț, prăjiturile, biscuiții, unele cereale zaharoase și băuturi răcoritoare și îndulcite, el nu va cunoaște gustul lor și deci nu va cere să i le oferi. Aceste alimente și băuturi tind să fie bogate în calorii și sărace în nutrienți.

Stabilește-i mesele în așa fel încât copilul să obțină cea mai mare parte a caloriilor din alimente mai sănătoase, cum ar fi fructele și legumele, pâinea integrală, cartofii, pastele și orezul integral. Când vrei să îi prepari ceva dulce, pregătește-i acasă deserturi ușoare și sănătoase, cu fructe, miere, iaurt, făină de ovăz, fără zahăr rafinat, unt și multe ouă.

Mai puțin timp în fața ecranelor și mai mult somn

Pe lângă încurajarea activităților fizice, copiii trebuie încurajați și să reducă timpul petrecut așezați sau în poziția culcat în timpul zilei. În acest sens, limitează-le timpul petrecut cu activități precum vizionarea programelor tv, jocurile video sau jocul pe diverse dispozitive electronice. Specialiștii recomandă ca un copil să nu se uite la televizor decât cel mult două ore pe zi. De asemenea, în camera copiilor nu trebuie să existe televizor și nici telefoane mobile lăsate este noapte.

Privitul cât mai puțin în ecrane seara îi ajută și pe cei mici și pe adulți să doarmă mai bine. Potrivit cercetărilor, copiii care nu dorm suficient, au un risc mai mare de a deveni supraponderali sau obezi. Lipsa de somn le poate afecta și starea de spirit și comportamentul de peste zi.

Atenție! În cazul în care copilul suferă de anumite afecțiuni care îl fac să crească în greutate, este posibil ca sfaturile din acest articol să nu fie relevante. Dacă suspectezi vreo afecțiune la cel mic, e recomandat să îl duci la medicul pediatru sau la medicul de familie pentru un consult amănunțit.

Visits: 38

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *