Cati bani castiga Samsung pentru fiecare Note 20 Ultra vandut?

Vedem de la an la an cum preturile telefoanelor au o tendinta ascendenta. Daca acum cativa ani dadeai 2000 de lei pentru un model de top, in 2020 aceeasi suma iti asigura un telefon mid-range. In acelasi timp, flagship-urile au atins aceeasi suma, dar in euro. De aici si intrebarea: cati bani face o companie pe urma unui astfel de telefon super scump? Ei bine, aruncam o privire la suma aproximativa pe care o castiga Samsung dupa vanzarea unui Note 20 Ultra.

Cu putin timp in urma, Counterpoint Research a postat o analiza care arata ca materialele pentru Note 20 Ultra ii costa pe cei de la Samsung aproximativ 549$. Aceasta suma include hardware-ul, asamblarea, testarea, accesoriile si pixul S-Pen. Bine, acum sa nu va ganditi ca profitul este egal cu diferenta pana la 1300$. Nici pe aproape, intrucat producatorul nu obtine 750$ pe un telefon, insa suma castigata nu este neglijabila.

Analiza celor de la Counterpoint arata si faptul ca chipset-ul Snapdragon 865 Plus, modemul X55 si alte componente necesare ii mai costa pe coreeni inca 154$. Asta inseamna ca din cei 750$ de mai sus, suma coboara sub 500 si nu se opreste. Din nefericire, aici pierdem factorul aproximarii deoarece intram intr-un teritoriu in care nu putem nici macar estima ce sume cheltuie Samsung.

Ce costuri mai sunt implicate in vanzarea unui produs?

Este vorba despre marketing, promovare, reclame si evenimente. Cheltuieli care nu tin de telefonul ca si obiect, insa ajuta la scoaterea acestuia in evidenta si la mentinerea unui nume pentru companie. Pana la urma, reclama vinde peste 50% dintre produse, iar in cazul unor campanii de promovare precum cele facute de Samsung, sumele pot ajunge foarte sus.

Astfel, dupa vanzarea unui Note 20 Ultra, cei de la Samsung nu castiga chiar atat de multi bani pe cat spun unii oameni. Si va spun si de ce. Am facut o facultate de publicitate si am lucrat putin in domeniu inainte de a ajunge la Zona, iar daca am invatat un lucru, este ca reclama costa. Iar asta o spun ghidandu-ma dupa preturile din Romania. Unde pui ca Samsung activeaza la nivel global si pe piete mult mai scumpe decat la noi? Pe scurt, sunt sanse mari ca la un produs scump, un producator chiar sa piarda bani, insa sa-i recupereze din alte categorii de produse. A fost si cazul lui PlayStation 3 care la fiecare unitate vanduta genera un deficit de 18$ din bugetul Sony. Banii insa erau recuperati si inmultiti din PlayStation Plus si alte venituri generate de consola.

Visits: 50