Tim Drone

Cantitatea maximă de zahăr admisă în cazul copiilor

Se știe că zahărul în exces este dăunător pentru sănătatea copiilor, însă știi ce înseamnă în exces? Specialiștii au dat verdictul – află ce cantitate consideră aceștia că este prea mare pentru copii.

Zahărul este un carbohidrat care îndulcește alimentele și băuturile. Zahărul se poate consumă atât sub formă de zahăr alb sau brun, cât și sub formă de miere, sirop de arțar, sirop de agave ori sirop de porumb, așa că mare atenție când citiți eticheta alimentelor pe care le oferiți copiilor, scrie doc.ro.

Potrivit Asociației Americane pentru Sănătate, copiii și adolescenții nu ar trebui să consume mai mult de 6 lingurițe de zahăr pe zi. Limita de 6 lingurițe de zahăr se aplică de la copii cu vârste de la 2 ani până la 18 ani.

Această cantitate face referire la orice formă de zahăr, începând de la zahărul procesat și până la fructoza și miere. Așadar, se ia în calcul și consumul de alimente sănătoase, precum fructele ori alimentele care conțin miere (fie că vorbim despre deserturi, fie că vorbim despre ceaiuri îndulcite), dar și cel de alimente nesănătoase, precum dulciurile ori sucurile.

Tot specialiștii din cadrul Asociației Americane pentru Sănătate sunt de părere că, în cazul copiilor cu vârstă până în 2 ani, consumul de zahăr adăugat, fie sub formă de alimente, fie sub formă de băuturi, este contraindicat.

O serie de alimente pe care le considerăm sănătoase conțin cantități (prea) mari de zahăr. Printre acestea se numără: cerealele de la micul dejun, iaurturile, sucurile din fructe, deserturile – fie ele și preparate în casă.

Indiferent de formă de zahăr pe care o alegi, efectele acestuia sunt aceleași, organismul digerându-le și folosindu-le în același mod. Este adevărat, însă, că unele alimente conțin și nutrienți valoroși pe lângă zahăr, iar acestea sunt considerate sănătoase și recomandate copiilor. Printre acestea se numără fructele.

Ce efecte are zahărul în exces asupra sănătății copilului

În primul rând, zahărul în exces poate cauza acumularea de kilograme în plus. Copiii supraponderali și cei obezi sunt expuși unor riscuri majore pentru sănătate, începând de la diabet și până la boală de ficat gras.

Și sănătatea dentară este pusă în pericol de consumul excesiv de zahăr în rândul copiilor – dulciurile sunt adesea vinovate pentru apariția cariilor.

Zahărul în exces este considerat responsabil și pentru hiperactivitatea și tulburările de concentrare ori deficitul de atenție al copiilor, însă nu există studii care să confirme această asociere.

Atunci când un copil consumă alimente bogate în conținutul de zahăr, despre care se știe că au un aport caloric mai mare, va refuză să mănânce alimentele bogate în nutrienți esențiali pentru creșterea și dezvoltarea să armonioasă, pentru că se va simți mereu satul din cauza caloriilor excesive consumate.

Este, așadar, important că până la vârstă de 2 ani să se evite hrănirea copilului cu alimente ori băuturi care conțin zaharuri adăugate, iar după împlinirea vârstei de 2 ani, să se limiteze cantitatea de zahăr consumat la maximum 6 lingurițe pe zi.

Pentru a putea limita cantitatea de zahăr pe care o consumă copilul sau, părintele trebuie să citească cu mare atenție eticheta fiecărui aliment oferit acestuia. Este mult mai ușor să reușească limitarea consumului de zahăr prin hrănirea copilului cu alimente gătite acasă, astfel încât părintele să fie cel care deține controlul exclusiv asupra cantității de zahăr pe care copilul a ingerează.

Iată ce alimente bogate în zahăr preferă copii, dar și cu ce le poți înlocui pentru a reduce aportul de zahăr:

Laptele cu ciocolată sau alte arome – îl poți înlocui cu lapte normal ori cu lapte vegetal cu aromă de cocoș.

Cerealele cu ciocolată sau alte arome – cerealele pentru micul dejun concepute pentru copii sunt, în mod uimitor, și cele care conțîn cantitățile cele mai mari de zahăr. Înlocuiește-le cu cereale integrale, pe care le poți amestecă cu felii de banane sau alte fructe pentru o aromă mai plăcută.

Iaurtul cu fructe sau budincă – le poți înlocui cu iaurt simplu, în care poți pune fructe naturale (poți prepară la blender un iaurt cu fructe natural).

Prăjituri și dulciuri din comerț – le poți înlocui cu deserturi preparate în casă, însă te vei asigura că nu exagerezi cu cantitatea de zahăr adăugată.

Jeleuri și bomboane – acestea pot fi înlocuite cu bucăți de fructe ori cu fructe deshidratate.

Visits: 10

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *