O maşină Tesla de 25.000 de dolari este în dezvoltare; Iată când va sosi prima Tesla accesibilă
Tesla a făcut câteva anunţuri legate de planurile sale de viitor în această săptămână la evenimentul Battery Day, iar cea mai importantă veste a fost cea legată de un automobil accesibil. Elon Musk a anunţat că lucrează la un automobil cu preţ de doar 25.000 de dolari cu o baterie de nouă generaţie. El ar urma să vină peste 3 ani.
Tesla a anunţat şi că va reduce semnificativ costul celulelor de baterii şi al battery pack-urilor, ţintind spre o maşină electrică de 25.000 de dolari. Elon Musk a menţionat descoperirea unor celule de baterii “tabless”, dar şi schimbări ale materialelor din cadrul celulelor, care le va permite celor de la Tesla să scade cu 50% preţul per kilowatt-oră. Astfel se va realiza marea revoluţie: maşini electrice la preţul celor pe benzină. Preţul per kilowatt-oră este o unitate folosită pentru a măsura capacitatea bateriilor de pe maşinile electrice moderne.
[embedded content]
Aceste preţuri au scăzut mult în ultimul deceniu de la 1100 dolari/kWh în 2010 la 156 dolari/ kWhe în 2019. Şi scăderea tot continuă. În 2023 se va ajunge chiar la 100 dolari per kWhr, iar Tesla va începe un proces de 3 ani să ducă preţul şi mai jos. Problema e ca o baterie nu vine niciodată singură şi e nevoie şi de alte componente pentru management al consumului şi sisteme de răcire, care costă extra. În ziua de azi un battery pack pentru un vehicul poate costa 10.000 sau 12.000 de dolari.
În 3-4 ani am putea vorbi de baterii de 6000 de dolari. Tesla Model 3 stabilise un nou prag scăzut pentru preţurile automobilelor electirce, la 35.000 de dolari, dar vin rivali din China şi India care duc ştacheta şi mai jos. Înainte să ne punem bani în puşculiţă sau să luăm credit pentru 2023, vă reamintesc că Elon Musk a mai promis o maşină de 25.000 de dolari şi în 2018, cu deadline în 2021. Mutarea acelui termen limită în 2023 nu e chiar încurajatoare.
La acelaşi eveniment Tesla Battery Day Elon Musk a mai anunţat şi atingerea unei capacităţi de producţie de 20 de milioane de maşini pe zi peste 3 ani, adică de 2 ori producţia Toyota, GM sau Volkswagen. Cât despre autonomia acelui model Tesla ieftin, Musk a lăsat să se înţeleagă că ar fi vorba de 320 kilometri.