Tim Drone

Extracte naturale cu beneficii pentru memorie și concentrare

Vrei să îți sporești puterea de concentrare și să îți îmbunătățești memoria? Poți face asta cu ajutorul unor extracte naturale, cu beneficii pentru mintea ta.

Extractele naturale care sporesc memoria și puterea de concentrare funcționează prin stimularea circulației sanguine la nivel cerebral, dar și prin mărirea densității neurotransmițătorilor, prin stimularea producției de noi celule cerebrale ori prin împiedicarea radicalilor liberi să afecteze creierul. Un mare avantaj al acestora este că, fiind naturale, nu au efecte nedorite, scrie doc.ro.

Iată extractele naturale cu cele mai multe beneficii pentru memorie și concentrare:

Ginsengul – în medicină chinezească, ginsengul este folosit de mii de ani pentru efectele pe care le are asupra minții, îmbunătățind puterea de concentrare și memoria. Mai mult decât atât, ginsengul este o renumită plantă adaptogena – asta înseamnă că are abilitatea de a ajută creierul și corpul să facă față mai bine stresului la care te expui.

Unele studii sugerează că ginsengul poate proteja celulele cerebrale de toxine, dar și de beta-amiloide, despre care se știe că sunt responsabile pentru declinul mental specific înaintării în vârstă.

Ginkgo biloba – extractul de ginkgo biloba are o serie de efecte benefice asupra funcțiilor cognitive. Studiile făcute în domeniu arată că ginkgo biloba ar putea contribui la procesul de regenerare celulară din creier. Acest extract poate îmbunătăți memoria, capacitatea de concentrare, dar și atenția.

Uleiul de peste – acizii grași Omega 3 sunt esențiali pentru dezvoltarea creierului, dar și pentru menținerea acestuia sănătos. Funcțiile cognitive sunt susținute de acești acizi grași, studiile arătând că Omega 3 pot preveni și chiar și ameliora problemele de memorie, uneori și în cazul pacienților cu Alzheimer.

Extractul de gălbenele – acest extract are concentrații mari de luteina și zeaxantina, care au efecte benefice asupra funcțiilor cognitive. Memoria, dar și puterea de concentrare și abilitatea de a-ți controla impulsurile sunt îmbunătățite de luteina și zeaxantina.

Extractul de ceai verde – un studiu făcut de cercetătorii americani a arătat că extractul de ceai verde are abilitatea de a îmbunătăți memoria. Acest studiu a fost făcut pe un eșantion de femei cu vârste cuprinse între 50 și 63 de ani.

Extractul din mlădițe de rozmarin – rozmarinul are efecte benefice asupra creierului, stimulând funcțiile mentale. Ținerea de minte este îmbunătățită cu ajutorul extractului de rozmarin.

Ce alte lucruri poți face pentru a-ți îmbunătăți capacitatea de concentrare și memoria:

Odihnește-te suficient – atât pentru o mai bună concentrare, cât și pentru memorie fără cusur, e important să dormi suficient. Asigura-te că dormi 7-8 ore pe noapte, astfel încât creierul să poată funcționa la capacitate maximă. Nopțile nedormite îți afectează capacitatea de concentrare, favorizând “ceață mentală”.

Practică sport – sportul practicat zilnic poate îmbunătăți puterea de concentrare. În timpul exercițiilor fizice, creierul eliberează catecolamine, adică o serie de neurotransmițători care sporesc puterea de concentrare.

Limitează nivelul de stres – stresul afectează funcțiile cognitive, așa că pentru o memorie bună și pentru o mai mare putere de concentrare, se recomandă limitarea expunerii la stres. În acest sens, se recomandă practicarea meditației, a exercițiilor de respirație și a altor activități similare.

Folosește suplimente alimentare – suplimentele alimentare pe baza de extracte naturale, dar care conțin totodată și vitamine precum biotină sau acidul folic, contribuie la menținerea memoriei, stimulând totodată puterea de concentrare.

Memoria și concentrarea sunt importante în fiecare etapă a vieții noastre, de aceea e important să le menținem la capacitate maximă, folosind toate mijloacele pe care le avem la îndemână. Copiii și adolescenții au nevoie de memorie bună și de putere de concentrare pentru a avea performanțe școlare, adulții au nevoie de acestea pentru a da randament la locul de muncă, în timp ce vârstnicii au nevoie de memorie fără cusur și de putere de concentrare pentru a combate efectele procesului natural de îmbătrânire.

Visits: 5

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *