4A lucreaza la urmatorul joc Metro

Seria Metro si-a format un cult in adevaratul sens al cuvantului. Imi pare rau ca fac propaganda, dar aia e, fanatismul meu iese la iveala. Atat cartile cat si jocurile au ramas si vor ramane in continuare in inimile si in librariile de pe Steam ale multor cititori si gameri incurabili.

In 2020, Metro 2033 implineste 10 ani. Iata ce repede trece timpul. Parca ieri incaltam bocancii lui Artyom si ne chinuiam sa scoatem sfarsitul bun, nu pe ala rau. La fel si in Last Light. Si in versiunile remasterizate ale acestora. A urmat apoi Exodus, o continuare foarte ambitioasa si o bijuterie a genului, printre primele jocuri compatibile cu raytracing.

Povestea emotionanta, gameplay-ul alert si personajele excentrice spre memorabile, toate astea fac din universul imaginat de Dmitri Glukhovski si transpus virtual de 4A Games o experienta unica. Cu ocazia aniversarii a 10 ani, compania anunta ca urmatorul joc din seria Metro se afla oficial in dezvoltare, alaturi de un viitor upgrade gratuit al Metro Exodus pentru consolele next-gen.

4A nu a dat niciun detaliu in ceea ce priveste directia in care se indreapta seria sau despre ce va fi vorba in noul Metro, dar a mentionat scurt si la obiect un lucru interesant. Acest sequel va fi primul care ar putea avea si multiplayer. Pentru a realiza asta, dezvoltatorii au batut palma cu cei de la Saber Interactive. Astfel, cei doi producatori vor pune impreuna osul la treaba, fiecare in propriul sector: 4A cu experienta in crearea povestilor si a elementelor vizuale indraznete, iar Saber Interactive se va ocupa de asa-zisa parte de multiplayer.

Cat despre upgrade-ul lui Metro Exodus, acesta va sosi in curand pe Xbox Series X|S si PS5. Imbunatatirile includ timpi de incarcare mult mai scurti, framerate crescut, rezolutii mai mari, precum si raytracing la potential maxim.

Metro intotdeauna isi primeste respectul si admiratia cuvenite

Nu o sa apucam sa vedem noul titlu in viitorul apropiat, dar putem fi siguri ca el este pe drum. Pana la urma, efortul creativ al celor de la 4A necesita timp si planificare minutioasa, adica reteta succesului primelor trei jocuri Metro. Asta ma face sa ma intreb daca Dmitri Glukhovski va participa si la dezvoltarea viitorului Metro, la fel cum a facut-o in cazul lui Exodus.

Daca stam sa ne gandim, ceea ce a pornit initial ca un wall of text aruncat pe un blog, urmand sa evolueze in trei carti si intr-un univers deosebit, specific literaturii ruse (ma uit la tine, Dostoievski!), nu este deloc un lucru neinsemnat. Aceasta este puterea legaturii dintre un scriitor si comunitatea sa, la fel cum un studio dezvoltator de jocuri asculta cu intelepciune ceea ce fanii au de zis.

Si fiindca sarbatoarea aniversara inca e in toi, puteti vizita site-ul Metro unde veti putea urmari un timeline foarte misto care trece in revista intreaga istorie 4A si a procesului dezvoltarii celor trei jocuri, intersectate de evolutia naratiunii lui Glukhovski.

Visits: 36