NVIDIA Reflex este unealta suprema pentru pasionatii de eSports

Desi voi aprecia mereu un joc precum The Witcher 3 sau Ghost of Tsushima pentru povestea spusa frumos si gameplay-ul foarte complex, iubirea mea ramane alaturi de jocurile multiplayer. De cand ma stiu am fost competitiv. Acest atribut, combinat cu momentul in care am descoperit jocurile multiplayer m-au facut sa vreau mereu sa devin mai bun; destul cat sa pot sa fiu cel mai bun dintre prietenii mei la orice jucam. Nu stiu in ce masura mi-a iesit asta, dar pot spune fara sa ma laud ca joc cam orice multiplayer peste medie. Asadar, cand am descoperit NVIDIA Reflex am vrut neaparat sa testez si sa vad ce poate.

NVIDIA Reflex este o tehnologie dezvoltata pentru a lupta cu lag-ul de orice natura. Atat cel provocat de un sistem sub cerintele jocului, cat si cel indus de periferice. Producatorul a vrut sa obtina o metoda prin care sa minimizeze timpul dintre o comanda fizica si momentul in care este recunoscuta de PC. Asadar am fost inarmat cu un mouse Logitech G Pro Wireless si un monitor Alienware AW2521H cu rata de refresh de 360Hz. Special la aceste doua produse este suportul pentru noua tehnologie dedicata pasionatilor de multiplayere.

NVIDIA Reflex Kit Testare

Cum am testat NVIDIA Reflex?

Cand am primit propunerea pentru acest material, nu stiam exact ce naiba as putea scrie. Adica, e ceva ce nu poti descrie prea usor; la fel ca G-Sync. Trebuie sa-l vezi pe viu si sa-l experimentezi ca sa intelegi ce face mai exact. Asa ca am sa ma leg mai mult de senzatie, decat de tehnicitati si am sa va dau un raspuns cat de clar pot la final.

Pentru a testa NVIDIA Reflex am folosit mouse-ul si monitorul mentionate mai sus, alaturi de tastatura Logitech G Pro si doua jocuri care stiu sigur ca suporta tehnologia: Apex Legends si Call of Duty Black Ops Cold War. Pe partea de hardware, mi-am folosit sistemul personal format dintr-un procesor AMD Ryzen 7 5800X, 16GB la 3600MHz si o placa video NVIDIA GeForce RTX 3070 Founders Edition.

Configurarea initiala a fost putin ciudata insa. Call of Duty stia din start ce e ala NVIDIA Reflex si a venit gata activat. In schimb, cel putin in cazul meu, Apex Legends parea sa fie la fel. Am descoperit ceva mai tarziu ca trebuie sa activez automat aceasta tehnologie. Bine, procesul a fost simplu:

  • Am deschis Steam si am intrat in proprietatile jocului
  • La optiunile de lansare am bagat urmatoarea linie: „+gfx_nvnUseLowLatency 1

Setari Apex Legends NVIDIA Reflex

Din ce am inteles, jocul va avea un switch pentru NVIDIA Reflex direct in meniu, insa fie sunt eu chior si nu l-am vazut, ori nu a fost inca implementat. Oricum, a fost un mic sughit peste care am trecut cu un minut petrecut pe Google.

Dupa ce am terminat cu setarile, m-am folosit de interfata oferita de monitor si de softul NVIDA Reflex Latency Analyzer. Acesta necesita ca mouse-ul, sau in cazul meu receptorul, sa fie conectat direct la unul dintre USB-urile monitorului. In acest fel poate masura diferenta temporala dintre momentul in care apesi pe buton si momentul in care imaginea de pe ecran reactioneaza. Am pozitionat dreptunghiul care se ocupa de masuratoare peste teava armei, acolo unde apar flacarile pentru a avea o actiune constanta pe care sa o pot masura.

Deci, se schimba ceva?

Un raspuns scurt ar fi: depinde. In cazul meu, am folosit un sistem high-end care nu prea are probleme in general cu jocurile. Asadar, in Apex Legends diferenta nu a fost chiar sesizabila. Cu ochiul liber nu am intalnit ceva schimbari, acestea facandu-si simtita prezenta doar in statistici, unde cu NVIDIA Reflex activat am inregistrat o scadere de circa 1ms. Traducere, nimic care sa imi imbunatateasca mult experienta.

Situatia s-a schimbat insa in Call of Duty Black Ops Cold War. Cel mai nou CoD este ceva mai solicitant pe partea de placa video, astfel crescand si timpul de acces. O masuratoare rapida a rezultat intr-o diferenta de circa 7ms dupa activarea NVIDIA Reflex. Am inclus datele astea intr-un tabel pentru a fi mai usor de inteles.

Joc Reflex OFF Reflex ON
Apex Legends 20.6 19.5
COD Black Ops Cold War 54.1 47.4

Daca aceste diferente nu vi se par o schimbare majora, este fix din cauza ca nu sunt. Implementarea NVIDIA Reflex este inca la inceput, iar titlurile suportate nu sunt cele mai potrivite din punctul meu de vedere. Sunt curios cum ar fi aratat rezultatele acestui test daca in loc de Black Ops Cold War testam cu Counter-Strike: Global Offensive. Adica cu un joc care chiar atinge 360 FPS pe o configuratie normala, incat sa poata scoate in valoare panoul super rapid al monitorului.

Alt factor care mi-a influentat negativ experienta este si configuratia in sine. Am folosit un calculator mult mai puternic decat ce folosesc majoritatea celor care citesc aceste randuri. Sunt constient de asta si sunt de parere ca NVIDIA Reflex s-ar preta mult mai bine unui sistem mai slab cu o placa precum GTX 1660 Super. Acolo diferentele acestea ar putea fi mult mai mari si din masuratorile celor de la NVIDIA, am vorbi de diferente de genul 51ms vs 33ms in jocuri precum Apex Legends. Asa da, asta chiar e o diferenta. Dar pentru high-end… nu prea.

Lian Li Galahad 360

Yah or Nah?

NVIDIA a lansat de-a lungul ultimilor doi-trei ani o multime de tehnologii care sa vina in ajutorul gamerilor. De la minunatii tehnice precum DLSS 2.0, pana la unelte precum Ansel si Freestyle care combina gamingul cu creativitatea. NVIDIA Reflex nu este parte a aceleiasi categorii. Chiar daca am observat o mica diferenta in Black Ops Cold War, aceasta a avut intr-adevar sens abia tarziu, dupa ce m-am prins ca este si chestiunea asta activata.

Oamenii care chiar se vor bucura de NVIDIA Reflex nu suntem noi, astia RTX 3000-uri si Ryzen 7/9, ci aceia cu configuratii ceva mai slabe. Un impact il vor simti cu siguranta utilizatorii de placi din seria GTX 1000, precum GTX 1060/70, 1650/60 si poate si cei cu ceva de genul RTX 2060. Dar dupa un anumit punct, pur si simplu nu are sens. Incercarea celor de la NVIDIA este admirabila, insa pentru moment nu reuseste sa aduca un impact sesizabil. Mai de graba as recomanda utilizatorilor sa faca trecerea de la 60Hz la 144Hz pentru o diferenta reala, ori sa mai scada setarile pentru a mari numarul de FPS-uri.

Visits: 63