EA Automated Sponsorship vrea să schimbe modul în care companiile îi sponsorizează pe creatorii de conținut
După cum spune și numele pattern-ului, EA Automated Sponsorship vrea să te traumatizeze și mai mult atunci când dai de un video mișto pe YouTube dar creatorul se întrerupe fix în mijlocul acțiunii ca să-și facă numărul cu reclama la Raid Shadow Legends sau la mai știu eu ce.
Într-un fel n-ai ce să faci, trebuie să mănânce și gura ta ceva, altfel devine destul de greu să te menții în rândul creatorilor de conținut. De la gameri profesioniști și până la personaje comice de pe YouTube, advertising-ul și-a făcut loc în rândul celor care vor să facă ceva mai mulți bănuți fără să-și abandoneze vocația de content creator.
EA Automated Sponsorship este un concept cu care Electronic Arts vrea să schimbe modul în care funcționează toată tărășenia asta. Este vorba de crearea unui algoritm care să-i ajute pe sponsori să găsească mai rapid și mai eficient canale și conținut potrivit pentru…Ațit ghicit, sponsorizare.
Făcând un exercițiu de imaginație, îți vei da seama că nu prea merge să faci shoutout la cremă pentru funduri de bebeluși pe canalul tău unde încarci gameplay-uri la Outlast sau Resident Evil. Dacă ai fi făcut reclamă la scutece în contextul ăsta, hai că ar mai merge. Dar ai prins ideea.
Pattern-ul propus de EA face ca Automated Sponsorship să genereze automat cele mai bune sugestii bazate pe o serie de cirterii stabilite în avans de către companii și sponsori. Asta înseamnă că algoritmul va face ca tipul de conținut prezentat și reclama oferită să meargă mână în mână nu doar din punct de vedere al subiectului abordat, ci și în materie de conduită, pentru că, vezi Doamne, sponsorii au niște standarde morale foarte ferme.
Imaginea sustrasă din documentele trântite de EA pe masa birocraților oferă ceva mai multe detalii de ordin tehnic, adică multă vorbăraie. Ideea este interesantă, dar compania vrea, de asemenea, să aducă o schimbare care mi se pare de o imbecilitate cruntă.
EA Automated Sponsorship – O idee dusă la extrem?
În mod normal, dacă urmărești un video pe YouTube, stimatul creator promovează produsul/serviciul/jocul respectiv fie la începutul, fie la mijlocul, fie la finalul clipului. Și iată ce are EA de gând. Din moment ce sponsorii se plâng de faptul că spotul publicitar are un timp limitat în cadrul gameplay-ului, EA Automated Sponsorship vrea să facă astfel încât advertising-ul să fie redat în paralel cu gameplay-ul propriu-zis, pentru ca ambele să fie urmărite în același timp.
Practic, e ca și cum ai urmări pe net filme deocheate care au trântit fix în mijloc un watermark legat de credite imobiliare. Sau e ca și cum ai folosi un program de editare audio video fără licență, astfel încât o dată la fiecare 2 minute un clip audio își țipă oferta la respectiva subscripție. Nu știu, cam asta îmi insuflă idee propusă de EA Automated Sponsorship.
Nimic nu este oficial decoamdată. Ar urma ca EA să ofere mai multe detalii odată ce pattern-ul va fi aprobat, dar eu unul sper că documentul ăsta va rămâne lemn de sobă sau hârtie igienică la buda din fundul curții și EA să își vadă de treaba sa cu inteligențele artificiale și cu achiziționarea studiourilor.