Steam Deck va beneficia de tehnologia FSR de la AMD ca parte a sistemului său de operare

Printre atâtea verdețuri care mai de care mai performante (a se citi „NVIDIA”), FSR-ul (FidelityFX Super Resolution) celor de la AMD nu prea a mai avut parte de atenție în ultima vreme. Ce-i drept, FSR și DLSS sunt un fel de inamici naturali, fiind adesea comparați, în ciuda faptului că se ocupă de chestii diferite. Dar pentru cei care erau curioși ce se mai aude de soluția echipei roșii, iată că ea va fi regăsită în sistemul de operare al Steam Deck.

Anunțul a fost făcut oficial de către Valve în timpul unei sesiuni de întrebări. Consola portabilă a companiei va beneficia de FSR, însă la nivel de OS. Asta înseamnă că și jocurile care nu suportă nativ această tehnologie se vor putea folosi de FSR pentru a rula eficient la rezoluția de 1280 x 800 a dispozitivului

FSR este deja disponibil pe unele aplicații compatibile. Jocurile care deja suportă FSR-ul vor rula ca de obicei, dar vom extinde acest suport pentru FSR ca parte a lansării unei noi versiuni a sistemului de operare. Odată reușit acest obiectiv, jocurile se vor putea folosi de FSR chiar dacă ele însele nu au suport nativ pentru această tehnologie.

Este un mic detaliu care le-ar putea stârni interesul doritorilor de Steam Deck. În vreme ce AMD vrea să-i ajute pe utilizatori să ruleze tot mai multe jocuri la framerate decent spre satisfăcător pe sisteme mai slăbuțe, mulți sunt de părere că FSR-ul nu este neapărat o binecuvântare. Dar chiar și așa, ecranul unei console handheld ar putea fi scuza perfectă pentru a nu fi dezamăgit de texturi și detalii mai low-quality. Deci, ar fi posibil ca FSR să fie magia prin care ai putea lega un Steam Deck la un monitor 1080p fără să te zgârie pe ochi în timpul gaming-ului.

Steam Deck

SURSĂ ARTICOL

Visits: 25