Cum sa scapi de aspectul de abdomen umflat

1. Mananca in primele 30 de minute de la trezire

Multe femei au rezolvat problema balonarii prin luarea unui mic dejun aproape de ora trezirii. Nu toata lumea tolereaza bine postul intermitent: atunci cand stomacul ramane mult timp fara mancare, ii semnaleaza corpului sa retina mai multa apa si mai multe grasimi, pentru a te mentine functionala pe parcursul zilei, iar asta poate cauza si balonare. Vezi daca nu cumva ti se potriveste mai bine o abordare clasica a meselor, adica mic dejun in primele 30-40 de minute de la trezire.

2. Nu mai bea cafea pe stomacul gol

Atunci cand bei cafea inainte sa iei micul dejun, arunci in aer nivelul insulinei si cresti productia de cortizol, hormonul stresului. Acest lucru creste inflamatia si poate duce la balonare cronica. Cel mai bine este sa bei cafea dupa ce ai luat un mic dejun sanatos, bogat in proteine si grasimi bune.

 

3. Renunta la lactate si gluten pentru o perioada

Stiu, e foarte greu. Dar daca esti satula de balonarea extrema, acesta poate fi un pas important spre o stare de bine. Glutenul si lactatele cauzeaza o inflamatie majora in corp si uneori blocheaza absorbtia micronutrientilor, mai ales daca suferi de intoleranta – cazul multor oameni. N-ar strica nici sa-ti faci testele de intoleranta genetica.

Vezi cum te simti dupa ce renunti la acesti alergeni timp de 30 de zile.

4. Alcalinizeaza-ti corpul cu otet de mere

Otetul de mere nefiltrat, baut inainte de mesele principale cu putina apa, este secretul multor oameni care au scapat de balonare. Acesta contine acizi si enzime care favorizeaza digestia normala si reduc balonarea. Mai ales daca suferi de digestie lenta, vei vedea beneficii majore.

5. Echilibreaza-ti hormonii

Cere-i medicului tau o trimitere pentru analize de sange si asigura-te ca nu suferi de un dezechilibru hormonal. In timp ce prea mult estrogen poate duce la balonare, prea putin estrogen poate provoca disconfort abdominal. Asta pentru ca estrogenul are, de asemenea, un efect asupra productiei de bila – atunci cand nivelurile de estrogen sunt scazute, productia de bila scade. Si, asa cum stii, bila este un fluid produs in ficat pentru a ajuta la digestie.

6. Ajusteaza-ti dieta

Fibrele indeparteaza excesul de estrogen din organism si ajuta la prevenirea constipatiei, care poate agrava balonarea. Alimentele bogate in fibre includ fructele, leguminoasele si cerealele integrale.

Grasimile sanatoase, cum ar fi omega-3 si grasimile mononesaturate, lupta impotriva inflamatiei. Somonul, nucile, semintele, avocado si uleiul de masline extravirgin sunt toate surse bune de grasimi sanatoase.

 

Mineralele, cum ar fi magneziul si zincul, ajuta la relaxarea muschilor si la reglarea ciclului menstrual. Pentru a creste magneziul, consuma funze verzi, ciocolata neagra, leguminoase, nuci si seminte. Alimentele bogate in zinc includ carnea de pasare, carnea rosie (cu moderatie) si crustaceele.

Ella

Visits: 1984